در جلسه شورای آموزش و پرورش دماوند مطرح شد؛

معلمان مدارس دماوند باید به اصول اخلاقی و اسلامی متعهد باشد/ معلمان در شخصیت پذیری دانش آموزان نقش مهم و تأثیرگذاری دارند

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه معلمان مدارس باید به اصول اخلاقی و اسلامی متعهد باشد، گفت: معلمان در شخصیت پذیری دانش آموزان نقش مهم و تأثیرگذاری دارند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، جلسه شورای آموزش و پرورش دماوند روز دوشنبه به ریاست رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند و با حضور حجت الاسلام و المسلمین فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان، حجت الاسلام میر شریفی امام جمعه شهر آبسرد و دیگر اعضا در سالن جلسات آموزش و پرورش دماوند برگزار شد.

فرماندار شهرستان دماوند با تاکید بر موضوع دانش و مهارت به عنوان مولفه های لازم در ارتقا توانمندی های دانش آموزان، گفت: برای ارتقای سطح دانش و مهارت دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور آنچه بیش از همه حائز اهمیت است، نحوه آموزش مهارت ها و شناسایی استعدادها می‌باشد و از این جهت مدرسه رکن اصلی تعلیم و تربیت است.

طاهرخانی افزود: معلمان مربی و الگوهای با نفوذ تعلیم و تربیت هستند بنابراین شغل معلمی یکی از حساس ترین، پر مسئولیت ترین و مهم ترین شغل های جامعه است.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: معلم تنها یک آموزگار برای انتقال معلومات علمی و دانش نیست بلکه الگویی بانفوذ است که باید به اصول اخلاقی و اسلامی متعهد باشد و در واقع اخلاق و عمل معلم در جریان آموزش به مراتب بیش‌تر از سخن و کلامش بر شاگردان اثر خواهد داشت. از همین رو، در بسیاری از موارد شاگردان در شخصیت‌پذیری خود نقش معلم را بسیار مؤثر می‌دانند و الگوسازی دانش آموزان از معلمان خواهد بود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دماوند در پایان گفت: اعتقاد قلبی داریم که اهمیت مصوبات شورای آموزش و پرورش بسیار بالاست به همین علت مسئولین ادارات عضو باید شخصاً در جلسه حضور پیدا کنند و مصوبات آن نیز باید اجرا گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا