معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند عنوان کرد؛

معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد خلاف قانون است/ جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از معابر شهری وظایف شهرداری‌ها می‌باشد

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد خلاف قانون است، گفت: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از معابر شهری وظایف شهرداری‌ها می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، شاهرخ جهانشاهی در نشست حقوق شهروندی ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه کرامت اظهار کرد: یکی از مباحث بسیار مهم در حوزه حقوق شهروندی، کرامت انسانی است که می‌تواند مقدمه‌ای برای اجرای حقوق شهروندی باشد.

وی افزود: بر این اساس ارائه گزارش کار و اطلاع‌رسانی به مردم در این حوزه بسیار مورد توجه قرار دارد تا افراد با آگاهی از حقوق خود بتوانند در راستای بهره‌مندی از آن گام بردارند.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: دامنه حقوق شهروندی بسیار گسترده است و اولویت آن در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد امنیت برای افراد است که دربرگیرنده موارد بسیاری می‌باشد.

*استقرار دستگاه پیش‌سردکن در کشتارگاه‌های شهرستان دماوند جهت پیشگیری از تب کریمه کنگو

جهانشاهی با اشاره به استقرار دستگاه پیش‌سردکن در کشتارگاه‌های شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: این اقدام علاوه بر پیشگیری از بیماری خطرناک تب کریمه کنگو، امنیت بهداشتی برای شهروندان به وجود می‌آورد که این یکی از مصادیق حقوق شهروندی است.

وی تأکید کرد: نباید از این نکته غافل بود که هیچ تبعیضی در زمینه اجرای حقوق شهروندی وجود ندارد و قانون برای همه افراد به‌صورت یکسان اجرا می‌شود؛ به این ترتیب موارد نقض این قانون باید شناسایی‌شده و موردبررسی قرار گیرد.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند با توجه به موضوع مالکیت معنوی اظهار داشت: توجه به مالکیت معنوی درزمینه تولید کالا بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه در این صورت حق تولیدکننده و مصرف‌کننده ضایع نمی‌شود و با قطع تولید کالاهای زیرزمینی، استاندارهای لازم نیز رعایت می‌شود.

جهانشاهی در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از معابر شهری توضیح داد: مسلماً وجودسگ‌های ولگرد در سطح خیابان‌ها و معابر، ایجاد رعب و ترس در میان شهروندان می‌نماید و با توجه به بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، لازم است با جدیت بیشتری به این امر پرداخته شود.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون مدون و همچنین اهمیت نظم اکوسیستم، معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد برخلاف قانون است و شهرداری‌ها موظفند که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، اقدام به جمع‌آوری، عقیم سازی و ساماندهی این حیوانات کنند تا به این طریق از تولیدمثل آنها کاسته شود.

در ادامه نشست، ذاکر صادقی نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند اظهار داشت: اهمیت بهداشت و امنیت روانی افراد بر کسی پوشیده نیست و اگر نگاهی بر دستورات دینی داشته باشیم، می‌بینیم که این دستورات نیز در راستای دوری از آفات بهداشت روانی برای انسان است.

وی افزود: برنامه‌های ما در هفته عفاف و حجاب، همگام با تعالی اجتماعی و استحکام خانواده بوده است؛ اما در خصوص آزادی و کرامت انسانی، باید این نکته را موردتوجه قرار دهیم که برخی آزادی‌ها موجب تضییع حقوق سایر افراد است و این با حقوق شهروندی ناسازگار است.

گفتنی است که پیشنهاد‌هایی مانند کمک‌هزینه مسکن مهر و در نظر گرفتن تسهیلات کمیته امداد برای افراد نیازمند در این خصوص، لزوم تکریم ارباب و رجوع در نهادها، برگزاری اجلاس عمومی اصناف و نشست صنایع، بررسی معضل اشتغال و لزوم همکاری سایر نهادها در این خصوص، توسعه فضای سبز و تسهیل شرایط تحصیل در دانشگاه‌ها از موارد مطرح‌شده در این نشستمی‌باشد.

همچنین عدم اطلاع مؤدیان مالیاتی با قوانین مالیات، برپایی ۶۰ کارگاه آموزشی در مقطع متوسطه اول و دوم توسط اداره آموزش و پرورش، برگزاری کارگاه‌های آموزشی محیط‌زیست و مالکیت معنوی در دانشگاه آزاد رودهن، تأمین هزینه دانشجویان نیازمند توسط خیران و نرخ بالای مالیات در سطح شهرستان نیز از دیگر موارد موردبحث در این نشست بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا