رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند؛

3500 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند هستند/ مطالعه و خرید کتاب در سبد خانوار جایگاه مطلوبی ندارد

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند از عدم وضعیت مطلوب مطالعه و خرید کتاب در سبد خانوار خبر داد.

حسین محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند بابیان این مطلب اظهار کرد: متأسفانه شاخص جامعی برای مطالعه و کتاب‌خوانی در کشور تعریف نشده است، اما امیدواریم که فرهنگ ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی از طریق تبلیغات و بررسی کتاب‌های مطالعه شده دائمی شود و همه در این امر مشارکت داشته باشند.

وی از نقد و بررسی کتاب به‌صورت ماهانه در کتابخانه بعثت آبسرد خبر داد و بیان کرد: اعضای این گروه نقد از نویسندگان معروف کشوری هستند، علاوه بر این ما شاهد برگزاری جشنواره کتابخانه رضوی بودیم که با استقبال خوبی مواجه شد و از اول تیرماه آغاز و تا ۱۰ مردادماه به طول انجامید.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند ادامه داد: ما در کتابخانه‌ها شاهد برگزاری کلاس‌های آموزشی اعم از آموزش کتاب‌خوانی، نقاشی، خطاطی هستیم؛ همچنین به مناسبت روز دختر جشنواره غذا نیز برگزار شد و از اعضای فعال کتابخانه که اسامی حضرت معصومه (س) داشتند تقدیر به عمل آمد.

محمدی گفت: علاوه بر موارد فوق، کلاس‌های قصه‌گویی، نقاشی، خطاطی و کاردستی نیز برای کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است که امیدواریم به مناسبت هفته فرهنگی یک مسابقه کتاب‌خوانی با مشارکت همه شهروندان دماوندی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا موضوع کتاب مشخص و مورد تأیید است که به‌زودی معرفی می‌شود.
گفتنی است شهرستان دماوند دارای چهار کتابخانه شامل سه کتابخانه ثابت و یک کتابخانه سیار است که برای استفاده در روستاهای پرجمعیت راه‌اندازی شده است و ۱۰ روستای پرجمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد.

همچنین تعداد سه‌هزار و ۵۰۰ نفر در شهرستان دماوند عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و از ۶۰ هزار نسخه منابع کتاب بهره فرهنگی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا