رییس اداره امور مالیاتی شهرستان دماوند:

بیشترین مشکلات و مراجعه کنندگان اداره امور مالیاتی دماوند در واحد نقل و انتقال املاک است/ اداره امور مالیاتی شهرستان دماوند در راستای رونق تولید از تولیدکنندگان حمایت می‌کند

رییس اداره امور مالیاتی شهرستان دماوند با بیان اینکه بیشترین مراجعه کنندگان و مشکلات اداره امور مالیاتی این شهرستاندر واحد نقل و انتقال املاک است، گفت: اداره امور مالیاتی شهرستان دماوند در راستای رونق تولید از تولیدکنندگان حمایت می‌کند.

محمد ایلیکا در حاشیه اولین نشست کمیته حقوق شهروندی شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: عمده‌ترین مشکلات این اداره امور مالیاتی شهرستان دماوند در رابطه با مراجعه کنندگان واحد نقل و انتقال املاک و مدارکی است که امور مالیاتی از مودیان مطالبه می‌کند.

وی افزود: این مدارک در راستای قانون است و دریافت آنها ضرورت دارد تا دقت بیشتری در امور مالیات را شاهد باشیم و این به نفع مودیان مالیاتی است.

رییس اداره امور مالیاتی شهرستان دماوند ادامه داد: در رابطه با ماده 64 قانون، اختلاف نظراتی وجود دارد که باید در یک جلسه جداگانه بررسی شود تا به اتفاق نظر برسیم.

*تعداد نیروی انسانی اداره امور مالیاتی دماوند پاسخگوی حداکثر تا 50 نفر است

الیکا در خصوص تعداد مودیان نقل و انتقالات مالی در روز بیان کرد: بیشترین مراجعه کنندگان در واحد نقل و انتقال املاک است که روزانه به بیش از 50 الی 70 نفر می‌رسند، با توجه به تعداد نیروی انسانی موجود پاسخگوی حداکثر تا 50 نفر هستیم زیرا امکانات اداره محدود است و کار برخی افراد به روزهای بعد واگذار می‌شود.

وی گفت: معمولاً مالیات نقل و انتقال ملک در واحدهای مسکونی و آپارتمانی به روز انجام می‌شود و صرفاً ملک‌های تجاری به سبب پروسه کاری چند روز به طول می‌انجامد.

*ارزش معاملاتی در ماده 64 قانون مالیات براساس نظر اعضای کمیسیون نهایتاً بین 15 تا 35 درصد بوده است

رییس اداره امور مالیاتی شهرستان دماوند در رابطه با علت نارضایتی‌ها نسبت به ماده 64 قانون اضافه کرد: اعضای کمیسیون که از نمایندگان شوراهای شهر و روستا، ثبت اسناد، اداره راه و شهرسازی و فرمانداری هستند و در جلسات شرکت می‌کنند معتقدند که ارزش معاملاتی سال قبل باید چند درصد افزایش یابد و نظرشان نهایتاً بین 15 تا 35 درصد بوده است.

الیکا در ادامه گفت: بر همین اساس چون قانون اصلاح شده از ابتدای مصوبه به تاریخ 31 تیر 94 که اجرای قانون اصلاحات از ابتدای سال 95 است و ماده 64 کاملاً نسبت به قانون قبلی تغییر کرده است، شرایط اعمال قانونی کاملاً متفاوت است و باید بر مبنای دو درصد میانگین قیمت روز منطقه محاسبه شود و به ازای هر سال دو واحد به دو درصد اضافه شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته تقویم ارزش معاملاتی را برای سال 98 تصویب کرده‌ایم و سال سوم اجرای قانون بوده است، قاعدتاً باید 6 درصد میانگین قیمت روز املاک را در ارزش معاملاتی نهایی می‌کردیم که این کار با تخفیفات ویژه‌ای اعمال شد.

*بدهکاران به سازمان امور مالیاتی زیاد هستند

رییس اداره امور مالیاتی شهرستان دماوند در خصوص مطالبات افزود: قاعدتاً مطالباتی در رابطه با پرونده‌های مالیاتی وجود دارد، بدهکاران به سازمان امور مالیاتی زیاد هستند و تصمیم بر این است که با برنامه‌ریزی بتوانیم معوقات مالیاتی را به حداقل برسانیم.

الیکا عنوان کرد: مؤدیان می‌توانند بدهی خود را به صورت اقساط پرداخت کنند، براساس اختیاراتی که رییس امور مالیاتی، معاون و مدیرکل دارند در بخش تولیدی دستورالعمل‌های زیادی صادر شده است.

*اداره امور مالیاتی شهرستان دماوند در راستای رونق تولید از تولیدکنندگان حمایت می‌کند/ بخشودگی جرائم و تقسیط مالیات‌های طولانی تا سه سال نیز امکان پذیر است

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سال 98 سال رونق تولید نامگذاری شده است، سازمان امور مالیاتی در راستای حمایت از تولید بخشنامه‌های زیادی صادر کرده و بر این باوریم که باید از تولیدکنندگان حمایت شود.

رییس اداره امور مالیاتی شهرستان دماوند اضافه کرد: در چارچوب قانون و اختیاراتی که مدیران دارند حداکثر ارفاق‌ها در بخشودگی جرائم و تقسیط مالیات‌های طولانی تا سه سال نیز امکان پذیر است.

الیکا گفت: اگر مودیان مالیاتی در موعد مقرر قانونی به سایت‌های امور مالیاتی مراجعه و اقدامات لازم را انجام دهند، در فرصت یک ساله به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود و در صورت پرداخت مالیات ابرازی مشمول هیچگونه جرائمی نمی‌شوند.

وی بیان کرد: مودیان بدهکار می‌توانند با مراجعه و پرداخت نقدی از حداکثر تخفیفات در بخشودگی جرائم بهره ببرند و اگر توان پرداخت یکجای بدهی معوق خود را ندارند درخواست تقسیط بدهند که با این مهم برای مدت بین هشت تا 15 ماه در سطح اداره کل موافقت می‌شود.

*مالیات‌ها بر مبنای درآمد تعیین می‌شود/ مأموران مالیاتی با توجه به اطلاعات سامانه ماده 169 قانون و اطلاعات پرونده شخص اقدام می‌کنند/ میزان مالیات برای مودیان قشر ضعیف پس از بازبینی کاهش می‌یابد

رییس اداره امور مالیاتی شهرستان دماوند در رابطه با اتخاذ تصمیم جدید در خصوص مالیات مردم عنوان کرد: مالیات‌ها بر مبنای درآمد تعیین می‌شود و مأموران مالیاتی با توجه به اطلاعات سامانه ماده 169 قانون و اطلاعیه‌هایی که در پرونده‌های مالیاتی واصل می‌شود، اقدام می‌کنند.

الیکا افزود: در برخی موارد ظاهراً فرد مشغول به کار نیست ولیکن اطلاعیه‌ها و خرید و فروش این افراد چیز دیگری را نشان می‌دهد که ناچاریم از طریق اطلاعات واصله، مالیات این مودیان را مطالبه کنیم، مودیان قشر ضعیف نیز بازبینی می‌شوند و برای آنها کاهش در مالیات صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا