مشاركت 60 درصد‌ی دانشجو‌یان در كلاس‌ها‌ی مجاز‌ی واحد دماوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند درخصوص تشکیل کلاس‌ها به‌صورت آنلاین مجازی گفت: بیش از 60 درصد دانشجویان در کلاس‌های مجازی حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند محمود صفری در گفتگویی افزود: در فروردین‌ماه برای بررسی زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی برای کلاس‌های آنلاین جلسات متعددی تشکیل شد که در راستای راه‌اندازی مطلوب کلاس‌های درسی به‌صورت مجازی بود.

وی بیان کرد: کلاس‌های درسی در فضای مجازی از 17 فروردین‌ماه شروع شد و اطلاع‌رسانی به اعضای هیات‌علمی، کارکنان و دانشجویان با استفاده از سایت‌های دانشگاهی و فضای مجازی و ارسال پیامک صورت گرفت.

صفری با بیان اینکه تلاش در جهت افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه صورت گرفته است، ادامه داد: کارگروه ستادی به‌منظور پیگیری مستمر و نظارت بر حسن اجرای امور تشکیل شد. همچنین میز خدمت ایجاد شد و کارشناسان مرتبط با حوزه فناوری برای حضور شیفتی در واحد جهت پاسخگویی به سوالات دانشجویان از طریق تلفن اعلام‌شده و فضای مجازی و مدیریت مبحث کلاس‌های مجازی تعیین شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند افزود: برای کمک به آموزش استادان و دانشجویان فایل راهنما به دو صورت PDF و WORD برای استفاده از سیستم آموزش غیرحضوری و نرم‌افزار موردنظر تهیه شد.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد اساتید در کلاس‌ها مشارکت داشتند، گفت: «بیش از 60 درصد دانشجویان در کلاس‌های مجازی حضور دارند.

صفری ادامه داد: با توجه به حضور بالای ۹۰ درصد اساتید به‌همین مقدار کلاس‌های نظری تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند درباره اقدامات و طرح‌های فناورانه این واحد در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا اظهار کرد: بارگذاری و اطلاع‌رسانی فایل‌های متنی، صوتی و تصویری مربوط به موضوع کرونا در سایت و کانال‌های مربوط به واحد، برگزاری مسابقه مجازی «کرونا را شکست می‌دهیم» با استفاده از فایل‌های آموزشی مربوط در سطح استادان، کارمندان و دانشجویان برخی از این اقدامات هستند.

وی افزود: برگزاری مسابقه «بهتر بودن» با استفاده از کلیپ‌های مشاوره‌ای، همکاری دانشجویان در کمپین و پویش در خانه بمانیم، فعالیت‌های انجمن اسلامی دانشجویان در برگزاری مسابقه مجازی «ترم کرونایی نوروز» با هدف افزایش اطلاعات و سرگرمی و نشاط در محیط خانواده و نیز اقدام بسیج دانشجویی در تهیه و پخش مواد ضدعفونی‌کننده از دیگر اقدامات این واحد است.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی‌های مجازی درخصوص هشدارها و موارد پیشگیری بیماری کرونا در سایت‌های دانشگاه انجام شده است، گفت: ارائه مشاوره تلفنی ازسوی مرکز مشاوره سلامت و روانشناسی واحد برای دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه، اهدای دستکش یک‌بار مصرف، ماسک، پاپوش و….، نصب پوسترها و پلاکاردهای آموزشی، ایجاد موانع شیشه‌ای و پلاستیکی بین کارکنان، ضدعفونی و نظافت مداوم، تعطیل بودن کلیه سلف‌های غذاخوری و بوفه‌ها و آبدارخانه‌ها، ضدعفونی اقلام و وسایل مصرفی و کاهش تعداد کارکنان به یک‌سوم و انجام دورکاری جهت کاهش تراکم کارکنان از دیگر اقدامات این واحد درخصوص کرونا بوده است.

منبع: فرهیختگان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا