امام جمعه شهرستان دماوند:

مسئولان از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ فعال در شهرستان دماوند حمایت کنند

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: مسئولان از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ فعال در شهرستان دماوند حمایت کنند.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی برای گفتمان سازی در مورد فرهنگ اصیل و فرهنگی که از گذشتگان بر مبنای اسلام و آداب و رسوم اصیل ایرانی به ارث برده ایم، ایجاد شده لذا این شورا برای تحقق و پاسداشت فرهنگ ایرانی نقش بسیار موثری دارد و مصوبات جلسات مربوطه باید به طور منظم پیگیری شود.

وی افزود: یکی از مسائل مهمی که باید در شهرستان ریل گذاری و گفتمان سازی کنیم تحقق شعار سال و گفتمان سازی جهت تحقق آن می‌باشد که این مهم وظیفه شورای فرهنگ عمومی است تا در سطح عموم این فرهنگ محقق شود.

امام جمعه شهرستان دماوند بیان کرد: شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها که توسط مقام معظم رهبری برای سال جدید نامگذاری شده در راستای شعارهای سال‌های قبل است و تشخیص ایشان این است که در جنگ اقتصادی قرار داریم و این جنگ بر ما تحمیل شده است.

فتاح دماوندی ادامه داد: برای تحقق شعار سال باید از نهادهای علمی و آموزشی و دانشگاه‌ها و دیگر نهادهای علمی و اطلاعرسانی بهره‌مند شویم تا اهداف جهت تحقق شعار سال در میان مردم نهادینه شوند.

وی عنوان کرد: در بخش تولید باید توجه داشت که ضرورت دارد از تولیدات محلی و شهرستانی، کارخانجات، بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ فعال در سطح شهرستان حمایت کرده و پای درددل تولیدکنندگان بنشینیم تا موانع و مشکلات شناسایی و برطرف شوند.

امام جمعه شهرستان دماوند تصریح کرد: نیاز است مشکلات کشاورزان در تهیه بذر، سم و فروش محصولات باغی برطرف شده و امسال برنامه موثرتر و قوی‌تری برای حمایت از کشاورزان و باغداران داشته باشیم.

فتاح دماوندی گفت: کارخانجات نیز در طول سال جلسات منظمی تشکیل دهند تا مساله تولید پیگیری شود و مسئولان همچون گذشته به کارخانجات سر بزنند، همچنین گروه‌های جهادی و انقلابی می‌توانند جهت تحقق شعار سال حمایت‌های خاصی برای راه اندازی تولید در شهرستان داشته باشند.

وی با اشاره به انتخابات 1400 اظهار کرد: اگر شوراهای شهر و روستا به درستی شکل بگیرند و اهداف و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی برای آنها اهمیت و اولویت داشته باشد تحقق شعار سال برای روستاها و شهرها نیز می‌تواند سرلوحه کارشان قرار گیرد،‌همچنین به تحقق شعار کمک کرده و اعتقاد داشته باشند و مردم نیز در این راستا از آنها برنامه بخواهند.

امام جمعه شهرستان دماوند افزود: تحقق شعار سال باید در 5 شهر از شهرستان دماوند در درجه اول اولویت باشد چرا که تولید و بهتر شدن وظعیت اقتصادی مردم مقدمه تحکیم مباحث فرهنگی و اجتماعی است. در واقع تحقق شعار سال مقدمه‌ای برای تحکیم بنیان خانواده، ازدواج و فرزنداوری نیز هست.

فتاح دماوندی با بیان اینکه باید تمامی دستگاه‌ها و نهادها و ارگان‌ها برای مانع زدایی از تولید تلاش کرد ادامه داد: رسانه‌ها نقش موثری در تحقق شعار سال دارند، نقش شورای فرهنگ عمومی نیز آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در این زمینه است، همه باید با فرمانداری و ادارات مرتبط با تحقق شعار سال همکاری کنند و گزارشات مربوطه را ارائه دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا