خطیب جمعه دماوند:

مردم دماوند از گرانی اجناس و بی‌انصافی برخی از بازاریان گله دارند

خطیب جمعه دماوند گفت: مردم شهرستان دماوند از گرانی اجناس و بی‌انصافی برخی از بازاریان گله دارند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که در مسجد جامع برگزار شد، در این باره افزود: مسلمانان درطول تاریخ تحریم های شدیدی را از سوی دشمن دیده اند و ایران نیز برای هسته ای ماندن، با ریل گذاری طرح راهبردی لغو تحریم ها به مقاومت خود ادامه می دهد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران برای تامین انرژی پایدار، چاره ای جز توسعه برنامه های صلح آمیز هسته ای ندارد، بیان داشت: کسانی که می گویند انرژی هسته ای نمی خواهیم، بدانند که برای تامین برق کشور و بسیاری از انرژی های پاک نیازمند این انرژی هستیم.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به حملات هوایی آمریکا به مناطق مرزی عراق و سوریه در اواخر هفته گذشته، اظهار داشت: حمله به منطقه البوکمال با دستور مستقیم بایدن رئیس جمهور آمریکا انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از شهادت سرداران مقاومت، منطقه ما دستخوش تغییرات جدی شده و مطالبه اخراج آمریکا از منطقه جدی است؛ حمله به مواضع حشد الشعبی نتیجه ای جز تسریع در پایان صبر راهبردی مقاومت عراق و شعله ور شدن خشم جوانان عراقی ندارد.

خطیب جمعه دماوند در بخشی دیگر از خطبه های خود با بیان اینکه مردم از گرانی اجناس و بی انصافی برخی از بازاریان گله دارند، گفت: چرا برخی یک کالای مشخص را با قیمت های مختلف به خریداران می‌فروشند؟

وی با اشاره به درپیش بودن ایام پایانی سال و بازار شب عید اشاره کرد و اظهار داشت: از قدیم انصاف و تقوای کسبه دماوندی زبانزد بوده است و جوانان کاسب هم باید سنت “سود کمتر برکت بیشتر” را حفظ کنند.

وی ادامه داد: در بازار شب عید از اصناف محترم تقاضا داریم با قیمت ارزان اجناس و سود کم، دل مردم را شاد کنند زیرا خوش انصافی فروشندگان، فشار اقتصادی و گرانی را مهار می کند و همه باید به هم کمک کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: روی صحبت بنده با همه اقشار جامعه است و هرکس از مردم در مقابل خدمتی که می دهد پول کمتری بگیرد و برکت بیشتری نصیب خود کند؛ کسب با برکت بهتر از کسب پرسود است چراکه منفعت در برکت است و دعای خیر مردم کاسبی را رونق می دهد.

حجت الاسلام فتاح دماوندی در ادامه به جشن نیکوکاری با شعار عیدی برای همه با هدف کمک به خانواده های نیازمند در نیمه دوم اسفندماه اشاره کرد و گفت: کمک به دیگران، کمک به خوبان است و هیچ لذتی بهتر از سهیم کردن محرومان در شادی ها و خوشحال کردن آنان نیست.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا