مردم از مدیریت سوانح کشور ناراضی هستند/ نباید از برخی گلایه‌های مردمی در رسانه‌ها ناراحت شویم

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه مردم از مدیریت سوانح کشور ناراضی هستند، گفت: نباید از برخی گلایه‌های مردمی در رسانه‌ها ناراحت شویم.

‍به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه های نماز جمعه دماوند اظهار داشت: جلوی سیل را نمی شود گرفت، اما می توان با انجام کارهای علمی و فنی خسارات و تلفات را کاهش داد.

وی افزود: آبخوانداری و استفاده از سیلاب ها و هدایت آن به نقاط مورد نظر می تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند.

امام جمعه‌ دماوند گفت: آبخیزداری هم خطرات سیل را کاهش می‌دهد و هم فایده های زیادی برای کشاورزی و حفظ منابع آب دارد.

فتاح دماوندی تصریح کرد: اجرای طرح های محافظت از آب و خاک بین منابع آب و خاک و گیاه تعادل ایجاد می‌کند و بهره بری آن را نیز بالا می برد.

وی گفت: ساختار مدیریت بحران در کشور باید متحول و به روز رسانی شود مردم از  مدیریت سوانح کشور ناراضی هستند، چاره کار ارتقای مدیریت بحران به سطح معاون رییس جمهور و ادغام کلیه نهادهای امدادی است.

امام جمعه دماوند بیان کرد: راهبرد پیشگیری از حوادث باید بر راهبرد امدادی و پس از حادثه مقدم شود، علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.

فتاح‌ دماوندی گفت: دولت و مجلس باید نقشه راه جامع کاهش خطر بلایای طبیعی و غیرطبیعی را آماده کنند و برای برنامه رسانه ای جامعی در حوزه مدیریت بحران طراحی کنند.

وی افزود: مدیریت واحد در بحران و بهره گیری از پشتیبانی های مردمی و دولتی عزم جدی مسئولان عالی‌رتبه نظام را می طلبد.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: ضعف در اطلاع رسانی به موقع مردم در حوادث و بلایا خسارات جانی و مالی فراوانی به مردم وارد می کند.

فتاح دماوندی عنوان کرد: اگر مواجهه ما با بلایا دانش‌محور نباشد باران که رحمت الهی است، این چنین خطرساز و سانحه آفرین می‌شود.

وی گفت: حاشیه‌نشینی در کنار رودخانه ها و تغییر الگوی زهکشی  حوضه ها و تخریب پوشش گیاهی و منابع طبیعی در بالادست شهرها و روستاها باعث ایجاد خطر و زحمت برای مردم و دولت شده است.

امام جمعه‌ دماوند بیان کرد: تا زمانی که آبخیزداری و آبخوانداری را جدی نگیریم این خسارات و ها ادامه خواهد داشت.

فتاح دماوندی عنوان کرد: دولت در مدیریت بحران می تواند روی گروه های جهادی و تشکلهای مردمی مانند  بسیج و هیئت‌های مذهبی حساب بازکند.

وی گفت: از همه مسئولان شهرستان، از بسیج و گروه‌های مردمی جهادی، هیئت های مذهبی تشکر و از آنها برای ادامه خدمت به سیل زدگان کمک می خواهیم.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: بنده در برخی مناطق سیل زده شهرستان دماوند و فیروزکوه حضور پیدا کردم و از نزدیک شاهد گرفتاری مردم و خسارات وارده به آنها بودم.

فتاح‌ دماوندی گفت: ما نسبت به همشهریان و همسایگان خود مسئول هستیم و باید در حد توان به آنها کمک کنیم.

وی عنوان کرد: برخی از سیل زدگان توان جبران خسارت وارده را ندارند، همه ما نسبت به آنها مسئولیت داریم و نباید بی تفاوت باشیم.

امام جمعه دماوند بیان کرد: جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی در نمازهای جمعه و جماعت و مجالس عزاداری برای سیل زدگان هم وظیفه ماست و هم باعث افتخار است.

فتاح دماوندی گفت: همه می دانیم که امکانات ما برای خدمت رسانی به مردم در زمان وقوع سیل و زلزله کافی نیست، اما گله های مردمی را هم نباید نادیده گرفت، باید حرف مردم را شنید.

وی تصریح کرد: علاوه بر همه خدماتی که به سیل‌زدگان انجام شد و علاوه بر تشکر از همه کسانی که در سیل اخیر به مردم کمک کردند، از نحوه عملکرد ما در جریان اخیر گله های جدی  وجود دارد که انکار ناپذیر است.

امام جمعه دماوند گفت: صدا و سیما و خبرنگاران محترم هم باید خدمات و زحمات مسئولین را به تصویر بکشند و هم درد دل های مردم را  منعکس کنند، باید واقعیت‌ها بیان شود.

فتاح‌ دماوندی گفت: از عملکرد اصحاب رسانه و خبرنگاران محترم در پوشش خبری سیل اخیر و بیان نقاط ضعف و قوت مسئولین  وادارات خدمت رسان تشکر میکنم.

وی گفت: ما نباید از برخی گلایه های مردمی در صدا و سیما ناراحت شویم، باید انتقاد پذیر باشیم و از خبرنگاران به خاطر انعکاس واقعیات تشکر کنیم.

امام جمعه دماوند عنوان کرد: اهل قلم و اصحاب رسانه و خبرنگاران زبان گویای مردم در انعکاس قوتها و ضعفهای مسئولان هستند، شکستن قلم و بریدن زبان آنها دشمنان را شاد میکند.

فتاح‌ دماوندی بیان کرد: زحمات و خدمات خبرنگاران عزیز که در سرما و گرما و شرایط سخت آگاه کردن مردم و انعکاس تلاش های مسئولین شب و روز نمی شناسند را ارج می نهیم.

وی ادامه داد: حقیقت این است که خبرنگاران ما از پشتیبانی‌های لازم برخوردار نیستند، اما عاشقانه و دلسوزانه به نفع مردم و نظام تلاش می‌کنند و سعی می‌کنند که با انعکاس واقعیات همگان را به کار بیشتر برای حل مشکلات ترغیب کنند.

امام جمعه دماوند بیان کرد: رجعت شهدای مدافع حرم شهیدان سرافراز قهرمان عبدالله اسکندری، رحیم کابلی، مصطفی تاش موی، محمد امین کریمیان و عباس آسمیه به میهن اسلامی را گرامی میداریم.

فتاح دماوندی تصریح کرد: این شهدا عطر کربلا، سوریه، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) را در فضای ایران اسلامی منتشر می‌کنند و باز به ما می‌گویند که در باغ شهادت باز است باز.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا