جهت جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی؛

مراکز خیریه و پایگاه‌های زکات جمع‌آوری فطریه در دماوند دارای هولوگرام می‌شوند/ 40 روستا در دماوند به منظور جمع‌آوری زکات مشخص شده است

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دماوند گفت: در راستای ایجاد وحدت رویه و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، شورای زکات فطریه شهرستان دماوند تاکنون 80 هولوگرام را جهت توزیع در مراکز خیریه و پایگاه‌های زکات از استان درخواست شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند به نقل از ایرنا، مهدی شعبانی در خصوص برنامه‌های این نهاد جهت جمع‌آوری زکات فطریه اظهار داشت: این نهاد به عنوان دبیر ستاد و بزرگترین متولی جمع‌آوری زکات است و هر کدام از ادارات و نهادهای مرتبط که قصد جمع‌آوری زکات فطریه را دارند می‌بایست با اخذ مجوز از این نهاد و گرفتن هولوگرام مخصوص نسبت به جمع‌آوری اقدام و مبالغ جمع‌آوری را به اطلاع این نهاد برسانند.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات افزود: در آیات متعددی از قرآن کریم خداوند انسان‌ها را به نماز و پرداخت زکات سفارش کرده که نشان از اهمیت این فریضه الهی دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه پرداخت زکات سبب کاهش فاصله طبقاتی در میان اغنیا و فقرا می‌شود، تاکید کرد: تمام مردم وظیفه دارند در راستای فرهنگ‌سازی در خصوص پرداخت زکات در جامعه تلاش کنند.

*80 صندوق دارای هولوگرام به منظور جمع‌آوری زکات فطره در شهرستان دماوند مستقر خواهد شد

شعبانی گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در خصوص جمع‌آوری زکات فطره، تعداد 80 صندوق دارای هولوگرام در این شهرستان تهیه و مستقر خواهد شد.

وی با بیان اینکه 40 شورای جمع آموری زکات متشکل از معتمدین در 40 روستا به منظور جمع‌آوری زکات مشخص شده است، اضافه کرد: جمع‌آوری زکات در هر روستا توسط شورای زکات همان روستا صورت می‌گیرد و پس از جمع‌آوری صرف رفع مشکلات نیازمندان همان روستا خواهد شد.

*مردم شهرستان دماوند در سال گذشته 150 میلیون تومان زکات پرداخت کردند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دماوند بیان کرد: مردم شهرستان دماوند در سال گذشته 150 میلیون تومان زکات پرداخت کردند که شامل زکات فطریه، پروژه‌ای و مستحبی بوده است.

شعبانی بیان کرد: کمک هزینه جهیزیه، درمان، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد، معیشت و اشتغال نیازمندان از جملهسرفصل‌های هزینه کرد زکات است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا