رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران:

برگزاری دوره آموزشی محیط آرایی مسجد ویژه خدام مساجد شرق استان تهران/ فعالیت 200 خادم در مساجد شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه و پردیس/ 80 مسجد در شرق استان تهران دارای امام جماعت هستند

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران از برگزاری دوره آموزشی محیط آرایی مسجد ویژه خدام مساجد در مسجدالرضا(ع) گیلاوند خبر داد و گفت: 80 مسجد  شرق استان تهران دارای امام جماعت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین جمال هادیان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: در شرق استان تهران شامل شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه و پردیس 260 مسجد وجود دارد که از این تعداد 80 مسجد فعال بوده و دارای امام جماعت هستند، به دلایل مختلف اعزام امام جماعت به مابقی مساجد مقدور نیست.

وی گفت: حدود 200 خادم در این 260 مسجد شرق استان تهران خدمت می‌کنند و 60 مسجد 10 تا 12 متری خیابانی یا طایفه‌ای هستند یا در یک محل چند مسجد کوچک وجود که خادم ندارند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران افزود: این 80 مسجد فعال دارای امام جماعت، خادم و هیات امنا هستند و امروز برنامه آموزشی محیط آرایی خدام مساجد با شرکت 110 نفر از خادمان شرکت کننده برگزار شد.

هادیان بیان کرد: در مساجد برنامه‌های آموزشی، محیط آرایی، ایمنی و بهداشت در طول سال برگزار می‌شود، همچنین هرساله یک برنامه کلی در استان تهران برای خادمین برگزار می‌شود که حدود چهار هزار خادم را در بر می‌گیرد و در حال حاضر حدود سه سال است که همایش مذکور در حرم حضرت عبدالعظیم در شهر ری برگزار می‌شود.

وی با به برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در سطح مساجد شرق استان تهران گفت: همه مساجد فعال در دهه فجر برنامه‌های خاص خود را دارند و امسال که چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است نیز برنامه‌هایی در دست اجراست.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران بیان کرد: برگزاری نمایشگاه و مسابقات درون مساجد، سخنرانی‌ها و معرفی دستاوردهای این 40 سال توسط ائمه جماعت و دیگر سخنرانان از برخی برنامه‌هاست.

هادیان افزود: ریاست ستاد بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب در شهرستانامام جمعه است و در این راستا اقداماتی در دست اجراست، 18 کارگروه از 18 اداره برای این مهم در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: یک نمایشگاه توسط فرمانداری و شهرداری دایر خواهد شد و ادارات دولتی دستاوردهای 40 سال پیروزی انقلاب را در معرض نمایش قرار خواهند داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا