رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند:

محکومیت حبس برای متخلفین شکارغیرمجاز 3 راس میش وحشی در منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند/ تشکیل پرونده برای حدود ۳۰۰ تخلف شکار و صید در مراجع قضایی دماوند

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند از محکومیت حبس برای متخلفین شکارغیرمجاز سه راس میش وحشی در منطقه شکار ممنوع کوه سفید خبر داد و گفت: تاکنون حدود 300 شکار و صید در مراجع قضایی شهرستان دماوند تشکیل و پیگیری قضایی شد.

محمد فریدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست دو نفر متخلف شکار را در منطقه شکار ممنوع کوه سفید دستگیر کردند را افراد خاطی به دلیل شکار سه راس میش(هر سه راس میش وحشی دارای جنین بوده اند) به مرجع قضایی معرفی شده اند.

وی افزود: با حکم مراجع محترم قضایی از جنبه کیفری جرم متهم ردیف اول به تحمل دوسال حبس تعزیری و متهم ردیف دوم به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند ادامه داد: علیرغم جرم محرز و تخلفات صورت گرفته توسط افراد خاطی، صدور حکم قطعی با توجه به اعتراضات متشاکی صادر گردید.

فریدی در پایان به پیگیری‌های مستمر این اداره که در نهایت منجر به صدور حکم محکومیت قطعی شد، اشاره داشت و خاطر نشان کرد: این اداره در راستای رسالت سازمانی خود، طی گشت و پایش های شبانه روزی و مستمر با قدردانی از دستگاه قضایی و قاضی این پرونده، صدور رای های این چنینی خود یک عامل بازدارنده جهت جلوگیری از شکار غیر مجاز و همچنین ارتقا سطح فرهنگ محیط زیستی متخلفان خواهد بود.

وی عنوان داشت: متخلفین می بایست از بابت ضرر و زیان ناشی از جرم ارتکاب به شکار غیر مجاز سه راس میش وحشی مبلغ سه میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون ریال بابت خسارت وارده به محیط زیست پرداخت نمایند که در حال پیگیری حقوقی موضوع جهت وصول مبلغ مذکور می باشیم و در پایان از کلیه دوست داران محیط زیست تقاضا نمود هرگونه تخلف زیست محیطی را به این اداره اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا