امام جمعه دماوند:

مبارزه با فساد و تبعیض بهترین خدمت به مردم است/ مردم اگر در نهادهای دولتی شهرستان دماوند با مشکلی مواجه هستند، آن را گزارش کنند

امام جمعه دماوند با بیان اینکه مبارزه با فساد و تبعیض بهترین خدمت به مردم است، گفت: مردم اگر در نهادهای دولتی شهرستان دماوند با مشکلی مواجه هستند، آن را گزارش کنند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خظبه های نماز جمعه امروز دماوند به ۲۶ دی ماه و سال روز فرار شاه معدوم در سال ۵۷ اشاره کرد و گفت: شاه در فکر این بود، که مانند سال ۳۲ با کودتای آمریکایی به کشور بازگردد، اما این بار جامعه پذیرای سلطنت موروثی و نامشروع او نبود.

وی کشتار مردم در ۱۷ شهریور را جرقه فروپاشی حکومت شاه دانست و افزود: شاه برای خروج از کشور مردد بود، اما سفیر انگلستان به او گفته بود، که اگر از کشور خارج شود، شانس بازگشت به ایران پس از مدتی را خواهد داشت، البته خروج شاه از ایران تصمیم آمریکا بود.

امام جمعه دماوند پیام های دلیرانه و هوشمندانه امام(ره) در خصوص آشتی ناپذیری با شاه را در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار تاثرگذار خواند و گفت: شاه در برابر این شجاعت و جسارت امام(ره) کم جرات و ترسو بود و توان تصمیم گیری منطقی و معقول را نداشت و در سردرگمی شدید به سر می برد و همواره گوش به فرمان اربابان آمریکایی و انگلیسی خود بود.

وی سپس به نقش شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: شهدایی مانند فداییان اسلام، که در ۲۷ دی ماه به جرم دفاع از ارزش های اسلامی، مظلومانه توسط رژیم ستم شاهی به شهادت رسیدند، را نباید نادیده گرفت.

فتاح دماوندی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز دماوند به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم غیور قم به مناسبت ۱۹ دی ماه اشاره کرد و گفت: حضور مردم آتش فتنه اخیر را خاموش کرد، ملت ایران، ملتی رشید و با بصیرت، وفادار، با همت، زمان شناس و لحظه شناس است، هرگاه مردم وارد مبارزه شدند، پیروزی حاصل شد و هرگاه مردم همراهی نکردند، نهضت شکست خورد، انقلاب اسلامی نیز با حضور پرشور مردم پیروز شد، همین مردم جنگ را اداره کرده و ۸ سال جانانه مقاومت کردند.

امام جمعه دماوند، نقش مردم در سازندگی پس از جنگ را نیز بی بدیل خوانده و افزود: مردم در انتخابات های گذشته آبروی نظام را خریدند و هرگاه مشکلی برای نظام پیش آمده، کمک و تحریم های اقتصادی را تحمل کردند، این مردم شایسته و سزاوار خدمت بی منت هستند، اما دشمن قصد دارد مردم را ناامید و دلسرد کند و اعتقادات مردم به اسلام و نظام اسلامی را سست کند، لذا جنگ فرهنگی راه انداخته و بازار شایعات را داغ می کند، اما باید بداند مردم ما بیدار هستند.

وی وظیفه دولت، مجلس و قوه قضائیه در این میان را بسیار سنگین دانست و گفت: باید مردم را راضی نگاه داشت و به آن ها خدمت کرد، باید با فساد مبارزه کرد، با تبعیض و فاصله طبقاتی به جدال پرداخت، با مفسد مماشات نکنید، این بزرگ ترین خدمت است، باید انحراف را برطرف کرد و در راه ایجاد عدالت گام برداشت، این وظیفه همه مسئولان است.

*حجت الاسلام حاج علی اکبری افتخار مردم دماوند است

خطیب جمعه دماوند با تاکید بر این که در دماوند نیز باید کمر همت را بسته و به مردم خدمت کرد، گفت: مردم اگر در اداره ای مشکلی می بینند، آن را گزارش کنند، تا برطرف شود و اگر مسئولین کار راه انداز و خدوم می بینند، معرفی کنند، تا تشویق و برای دیگران الگو شود.

وی سپس به تغییر رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: حجت الاسلام حاج علی اکبری اهل این شهر و دیار و مایه افتخار مردم دماوند است، خدمات و مجاهدت های وی در دوران جنگ تحمیلی در لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) و افتخار جانبازی برگ زرین زندگی این عالم است.

امام جمعه دماوند امامت جمعه دماوند، برگزیده شدن به عنوان امام جمعه نمونه کشور، عضویت در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، نمایندگی مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان سراسر کشور، عضویت در هیات امنا جمعیت دفاع از فلسطین و هیات امنا بنیاد نهج البلاغه و ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در یکی از دانشگاه ها نشان از جامعیت حجت الاسلام حاج علی اکبری در ابعاد علمی، فرهنگی و سیاسی دارد، که برای وی آرزوی موفقیت می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا