نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی:

لزوم تسریع اقدامات وزارت جهاد کشاورزی جهت پرداخت خسارات تگرگ و سیل به دماوند و فیروزکوه/ با پیگیری‌های مکرر متاسفانه دولت در پرداخت خسارات حوادث سیل‌زدگی اخیر به باغداران کم کاری می‌کند

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی نسبت به لزوم تسریع اقدامات وزارت جهاد کشاورزی جهت پرداخت خسارات تگرگ و سیل به باغداران و کشاورزان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبري تارود دماوند، سید احمد رسولی نژاد در نشست‌ بررسی مشکلات باغداران، کشاورزان و دامداران شهرستان دماوند با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: در ادامه دیدار مسئولان استانی در شهرستان دماوند بازدیدهایی با حضور مردم برای بیان و پیگیری مشکلات صورت گرفت.

وی افزود: در اردیبهشت ماه سیل و تگرگ‌های شدید بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد که در همان روز اول به صورت تلفنی با بیش از ۲۲ مقام ملی و استانی صحبت کردم.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بخشی از پیگیری‌ها مربوط به جهاد کشاورزی بود و وزیر جهاد به مدیریت بحران دستور پیگیری سریع را داد و منتظر نتایج این اقدامات هستیم.

رسولی‌نژاد ادامه داد: امروز نیز بخشی از سفر مسئولان به شهرستان دماوند مربوط به مساله مذکور است تا اقدامات بخش‌های بیمه کشاورزان و مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی تسریع شود.

وی گفت: از گزارشات وقایع و حوادث مذکور حدود دو ماه می‌گذرد و باید آثار آنرا ببینیم، بخش دیگر مربوط به وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه می‌باشد.

*با پیگیری‌های مکرر متاسفانه دولت در پرداخت خسارات حوادث سیل‌زدگی اخیر با باغداران کم کاری می‌کند

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علیرغم این پیگیری‌های زیاد هنوز در دستور کار دولت قرار نگرفته است.

رسولی‌نژاد بیان کرد: در این نشست در خصوص خوراک و نهاده های دامی تلاش شد تا در ماههای گذشته که این مشکل به حداقل برسد اعلام شد که در دو یا سه ماه آینده این مشکل رفع شود.

وی گفت: امسال کم بودن نزولات آسمانی موجب کاهش سطح کیفی و کمی مراتع و دام شده است

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴ و نیم میلیون تن نهاده‌های دامی در بنادر دپو شده بود که قوه قضاییه برای ترخیص آنها ورود کرد.

رسولی‌نژاد گفت: در خصوص احتمال فاسد شدن یک میلیون تن از این نهاده ها نگرانی‌هایی داشتیم همچنین تاخیر در ترخیص مشکلات دیگری را موجب می‌شد.

*دولت باید تا روز آخر عمر خود به درستی کار کند

وی ادامه داد: دولت باید تا روز آخر عمر خود به درستی کار کند در جلسه گزارشی از مشکلات در بخشهای مختلف دادم و در اردیبهشت ماه نیز در خصوص نحوه جوجه ریزی هشدار دادم اما کسی توجه نکرد.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طی مصاحبه هایی در اردیبهشت ماه هشدار دادم که از اواخر خرداد تا پایان تیرماه مشکل در تولید و توزیع مرغ خواهیم داشت که عینا این اتفاق افتاد و افزایش قیمت را شاهد شدیم.

رسولی‌نژاد گفت: قرار براین بود که دیگر هیچ افزایش قیمتی نداشته باشیم اما در دماوند و سایر نقاط کشور همچنان افزایش یافت و به ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان رسید.

وی گفت: اکنون نیز تذکر جدی به دولت فعلی و دولت آینده دارم، در سال نیاز به ۱۲ میلیون تن گندم داریم که ۳ میلیون تن را واردات تشکیل میدهد طبق گزارشات ابتدای سال کوتاهی بانک مرکزی در تخصیص ارز به گندم و تعلل سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبارات گندم را شاهد بودیم.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قیمت ۵۰۰۰ تومانی هرکیلو گندم علیرغم تلاش مجلس مناسب نبود.

رسولی نژاد گفت: هشدار می‌دهم که دولت باید تلاش کند تا به سقف مورد نظر برسد زیرا نیاز به ذخایر استراتژیک داریم.

*پیش بینی مشکل تامین گوشت قرمز در کشور طی دو یا سه ماه آینده/ دولت بايد جلوي ذبح دام‌هاي مولد و خروج غير قانوني دام را بگيرد

وی گفت: دولت بايد به فكر حل مشكلات باشد، جلوي ذبح دام‌هاي مولد و خروج غير قانوني دام را بگيرد نه اينكه صورت مساله را پاك كند.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیش بینی می‌شود که طی دو یا سه ماه آینده مشکل گوشت قرمز نیز در کشور پیدا کنیم.

رسولی نژاد گفت: همانطور که بر عملکرد این دولت نظارت داریم بر عملکرد دولت‌های آینده نیز نظارت می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا