فرماندار شهرستان دماوند خبر داد؛

اجرای شبکه‌گذاری فیبر نوری روستاهای «تنگه»، «بولان» و «وردانه» همزمان با عملیات گازرسانی

فرماندار دماوند از اجرای عملیات هم‌زمان گازرسانی و شبکه‌گذاری فیبر نوری به روستاهای بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مجید صفری در نشست هماهنگی حفاری مسیر گاز در روستاهای شهرستان دماوند اظهار کرد: پروژه گازرسانی به روستاهای شهرستان دماوند از سال گذشته مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: مشکلاتی در اجرای این پروژه وجود داشت و با توجه به اینکه باید مجوزی برای حفاری اخذ می‌شد، نشست‌هایی در این خصوص برگزار گردید.

فرماندار دماوند ادامه داد: در نظر داریم که با توجه به فرصت ایجاد شده در خصوص حفاری گاز، اداره مخابرات نیز اقداماتی در خصوص شبکه‌گذاری فیبر نوری انجام دهد، چراکه انجام حفاری جداگانه با توجه به وضعیت راه و هزینه مضاعف امکان‌پذیر نیست.

صفری تصریح کرد: همچنین با توجه به مباحث مطرح در خصوص ادارات گاز و راه و شهرسازی، ظرف یک هفته آینده نشستی با حضور هیئت کارشناسی تشکیل و این مسیر بازبینی می‌شود تا بهترین نحوه اجرا با کمترین هزینه در خصوص روستاهای تنگه، بولان و وردانه صورت گیرد.

صفری بیان کرد: در خصوص بحث پرداخت هزینه خسارت آسفالت نیز موضوع را در کمیته برنامه‌ریزی مصوب و درخواست اعتبار استانی کرده و در صورت امکان، از اعتبارات ارزش افزوده نیز در این خصوص استفاده می‌کنیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر مشکلی وجود ندارد، اما با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، باید حداکثر استفاده را از زمان داشته و روند اجرای پروژه تسریع یابد.

فرماندار دماوند تصریح کرد: با توجه به سفر وزیر ارتباطات به دماوند، اتفاقات خوبی در این شهرستان رخ داد و مقرر شد که هیچ روستایی تا پایان سال، بدون ارتباط باقی نماند؛ این امر در حال عملیاتی شدن است و ما در نظر داریم که از این فرصت پیش آمده به جهت شبکه‌گذاری فیبر نوری نیز استفاده کنیم.

صفری عنوان کرد: در این راستا مقرر شد که پس از انجام لوله‌گذاری و اقدامات لازم توسط شرکت گاز، فیبر نوری توسط اداره مخابرات نیز شبکه‌گذاری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا