رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند:

فرهنگسرای شهر کیلان با مشارکت شهرداری فعال می‌شود/ اخذ مجوز موسسه فرهنگی و هنری چند منظوره در کیلان توسط جمعی از فرهیختگان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه فرهنگسرا شهر کیلان با مشارکت شهرداری فعال می‌شود، گفت: مجوز موسسه فرهنگی و هنری چند منظوره در کیلان توسط جمعی از فرهیختگان اخذ شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، غلامرضا عبدالله بیگی در سومین نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان اظهار داشت: وضعیت فرهنگسرای شهر کیلان اظهار داشت: اوایل تابستان امسال عده‌ای از فرهیختگان مجوز موسسه فرهنگی هنری چند منظوره در کیلان را دریافت کردند و برای فعال کردن فرهنگسرا جلساتی تشکیل شد.

وی افزود: در نهایت جلسه‌ای در شهرداری کیلان تشکیل و مقرر شد که مدیریت اجرایی فرهنگسرا به موسسه فرهنگی سپرده شود و شهردار کیلان در امور جاری و برخی تعمیرات ضروری به موسسه کمک کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند ادامه داد: بهترین راه برای فعال کردن فرهنگسرا همان توافقی است که با شهرداری داشته‌ایم، اعضای موسسه فرهنگی که مقرر بود طبق توافق اولیه مجتمع کیلان را فراهم کنند، همگی از اهالی این شهر هستند و از نیروهای باسابقه فرهنگی بوده و نگاه تخصصی و فرهنگی در فعال کردن مجتمع کیلان دارند.

عبدالله بیگی با بیان اینکه زمین طی یک صورت جلسه واگذار شده است، گفت: طی دو هفته آینده آمادگی داریم که هزینه کرده و فرهنگسرا فعال شود، اگر از سالن برخوردار باشیم، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در بلند مدت توان نگهداری آن را دارد.

وی ادامه داد: طی جلسه‌ای در وزارت ارشاد، مدیریت بودجه وزارت قول همکاری داد و هفته گذشته از محل اعتبارات ملی اعتباری تخصیص داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند گفت: بخشی از تعمیر و تجهیزات را ارشاد انجام می‌دهد و بخش دیگر را موسسه طلوع فرهنگ امید و انتظار بر عهده دارد و با مدیریت ارشاد، این موسسه مشغول به کار می‌شود اما از شهرداری انتظاری برای تعمیر و تجهیز نداریم.

وی تصریح کرد: مؤسسات فرهنگی هنری در سطح شهرستان‌ها پایگاهی جز اداره ارشاد ندارند و در خصوص واگذاری مشکل خاصی نداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا