رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند:

کم بودن فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در شهرستان دماوند/ ثبت اشتغال 4259 نفر از شهرستان دماوند در سامانه رصد اشتغال طی سال 97

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند از کم بودن فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این شهرستان خبر داد و گفت: 4259 نفر از شهرستان دماوند در سامانه رصد اشتغال طی سال 97 ثبت اشتغال شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  جعفر میرزاملکی در نشست شورای مهارت و اشتغال شهرستان دماوند در سالن جلسات فرمانداری با حضور جمعی از مسئولان اظهار کرد: در سال گذشته، 4259 نفر از طریق دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد ثبت اشتغال کرده‌اند.

وی افزود: در سال گذشته بهزیستی 46 نفر، کمیته امداد 76 نفر، آموزش فنی و حرفه‌ای 519 نفر، صنعت و معدن 2418 نفر، میراث فرهنگی 292 نفر، جهاد کشاورزی 550 نفر، اداره کار و تعاون 256 نفر، اداره ورزش و جوانان 5 نفر، فرهنگ و ارشاد 3 نفر، صندوق مهر رضا یک نفر، شرکت ملی نفت 7 نفر و بنیاد شهید و امور ایثارگران 86 نفر را در سامانه رصد ثبت اشتغال کرده‌اند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند عنوان کرد: در سال جاری نیز تا 18 تیرماه ارگان‌هایی همچون فنی و حرفه‌ای 21 نفر، بهزیستی 12 نفر، کمیته امداد 8 نفر، میراث فرهنگی 58 نفر، جهاد کشاورزی 26 نفر، اداره کار و تعاون 19 نفر و بنیاد شهید و امور ایثارگران 4 نفر را در این سامانه ثبت اشتغال کرده‌اند.

میرزاملکی ادامه داد: در سال جاری هنوز برخی از دستگاه‌ها از جمله صنعت و معدن، اداره ورزش و جوانان، صندوق مهر رضا، جهاد کشاورزی … در سامانهثبت‌نام نکرده‌اند، با این دستگاه‌ها مکاتبه شده است اما هنوز یک مورد اشتغال نیز ثبت نام نشده است.

وی با اشاره به طرح کارورزی گفت: دانش آموخته‌های دانشگاهی که حتماً باید کارشناسی داشته باشند، می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند و با توجه به ثبت‌نام‌های موازی شرکت‌ها و کارگاه‌ها این دانش آموخته ها به شرکت‌ها و کارگاه‌هامعرفی می‌شوند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند عنوان کرد: دانش آموخته‌ها طی مدت 6 ماه آموزش‌های لازم را کسب می‌کنند که در این مدت مبلغی به عنوان کمک هزینه و بیمه از طریق دولت برای آنها واریز می‌شود.

*کمترین نرخ بیکاری استان تهران مربوط به شهرستان دماوند است/ بیشترین فرصت‌های شغلی در شهرستان دماوند کارگر ساده برای کارگاه‌هاست

میرزاملکی افزود: در استان تهران کمترین نرخ بیکاری مربوط به شهرستان دماوند است که این رقم در این شهرستان 3.4 درصد اعلام شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: فرصت‌های شغلی در شهرستان زیاد است اما از آنجا که اغلب مراجعه کنندگان به ما فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند، بیشترین فرصت‌های شغلی در زمینه کارگر ساده برای کارگاه‌هاست که نیاز به تحصیلات ندارند و فقط از این نظر مشکل داریم.

وی در پایان گفت:: چند شرکت حدود 30 تا 50 نیروی کارگر ساده و بدون تخصص احتیاج دارند و مشکل فرصت‌های شغلی از این حیث است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا