دادستان شهرستان دماوند:

تخریب ۱۸۰۰ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی در دماوند

دادستان شهرستان دماوند از تخریب ۱۸۰۰ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حسن ابراهیمی بسابی در گفت‌وگویی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تخریب ۱۸۰۰ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی و رفع تصرف از اراضی ملی، حریم رودخانه و … به مساحت حدود ۴۵۰ هکتار در مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان دماوند انجام شده است.

وی افزود:  همچنین در راستای صیانت از اراضی ملی با همکاری راه و شهرسازی شهرستان و استان و دیگر نهادها همچون فرمانداری، شهرداری و جهاد کشاورزی حدود ۱۰ هکتار از اراضی دولت را طی روزهای اخیر آزادسازی شد.

دادستان شهرستان دماوند با بیان اینکه این اقدام در محدوده انتهای خیابان سپاه در منطقه شهرک الهیه صورت گرفت، تصریح کرد: این میزان تخریب بیش از ۸۰ مورد و عمده آن در قالب فنس کشی، دیوار کشی و تصرفات بوده است.

ابراهیمی بسابی خاطرنشان کرد: بازدید از مناطق مختلف به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد و در برخورد با متخلفان هیچ گونه ملاحظه‌ای صورت نخواهد گرفت.

این مقام مسئول در خصوص سوالی مبنی بر خبر فرمانده یگان حفاظت وزارت راه و شهرسازی در خصوص قلع و قمع بیش از ۸۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز و ویلاهای میلیاردی در حاشیه پایتخت نیز افزود: این موضوع را تایید نمی کنیم و در شهرستان دماوند چنین اقدامی صورت نگرفته است و عمده تخریب ها در شهرستان در حد تغییر کاربری و دیوارکشی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا