شهردار دماوند خبر داد؛

غرس حدود 10 هزار اصله نهال در سطح شهر دماوند طبق سنوات گذشته/ اجرای طرح احداث ایستگاه‌های ذخیره آب جهت نگهداری و آبیاری درختان

شهردار دماوند از غرس حدود 10 هزار اصله نهال  طبق سنوات گذشته و اجرای طرح احداث ایستگاه‌های ذخیره آب جهت نگهداری و آبیاری درختان در سطح شهر خبر داد.

عباس صفری ضمن تبریک فرا رسیدن هفته منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: هر چه در زمینه فرهنگ درختکاری، هوای پاک و حفاظت از محیط‌زیست فعالیت کنیم باز نیاز به تلاش دارد و امیدواریم که بتوانیم این موضوع را در بین همشهریان نهادینه کنیم.

وی افزود: رشد اقتصادی، اجتماعی و رسیدن به عدالت اجتماعی منوط به حفظ محیط‌زیست می‌باشد و این یکی از موضوعاتی است که ما در طراحی شهر آن را مدنظر قرار دادیم؛ روز 15 اسفندماه فرصت بسیار خوبی برای نهادینه‌کردن فرهنگ حفظ محیط‌زیست و درختکاری است.

شهردار دماوند ادامه داد: خوشبختانه امسال نیز مانند سال گذشته حدود 10 هزار اصله درخت اعم از درخت سوزنی‌برگ و پهن‌برگ را در محل‌های مختلف کاشتیم؛ با توجه به اینکه شهر دماوند یکی از 14 شهر نمونه گردشگری است، توسعه این فضاها توسعه گردشگری را در پی خواهد داشت و با توجه به قابلیت شهر دماوند می‌تواند توسعه اجتماعی و اقتصادی را به همراه داشته باشد.

صفری با بیان اینکه منطقه چشمه‌اعلا به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده است عنوان کرد: منطقه گردشگری چشمه‌اعلا تغییرات بسیار خوبی پیدا کرده و  کاشت درختان موجب می‌شود که موجی از سرسبزی در آن ایجاد شود؛ همچنین محل‌هایی به‌عنوان استراحت برای شهروندان در این منطقه به وجود آمده و تغییرات بهتری در راستای توسعه فضای سبز به وجود خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سرانه فضای سبز ما از 25 مترمربع در طرح تفصیلی به ازای هر نفر به 36.5 مترمربع افزایش یافته، امیدواریم این میزان را به عددهای قابل ملاحظه‌تری برسانیم.

شهردار دماوند بیان کرد: یکی از کارهای خوبی که درنظر گرفتیم، تهیه طرح‌های ارزیابی زیست‌محیطی در حوزه‌های مختلف است که در این خصوص بحث پسماندها، نخاله و دپوی موقت زباله را تعیین‌تکلیف کرده است.

صفری گفت: همچنین یکی از مباحثی که در زمینه درختکاری پیگیری شده است، آبرسانی به نقاط مختلف می‌باشد؛ چرا که ما اگر بتوانیم درخت بکاریم اما نتوانیم از آن نگهداری و آبیاری کنیم، در واقع کار خاصی انجام ندادیم؛ به همین منظور این طرح تهیه شده و محل‌های مختلف ایستگاه‌های ذخیره آب را به ما نشان می‌دهد؛ امیدواریم بتوانیم با استفاده از این طرح به موضوع درختکاری وسعت دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا