رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند:

عدم وجود ردیف اعتبار مناسب برای بهسازی راه‌های روستایی دماوند/ پیشنهاد راه‌اندازی عوارض ورود خودرو توسط روستاییان برای گردشگران دریاچه تار/ انجام ساخت و سازهای غیرمجاز  در مسیر جاده دلیچایی به هویر

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند عدم وجود ردیف اعتبار مناسب برای بهسازی راه‌های روستایی و ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر جاده دلیچایی به هویر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، شورش احمدی خطیر در جمع اهالی روستای کهنک، یهر، مومج، دهنار و هویر با حضور جمعی از مسئولان شهرستان دماوند اظهار کرد: از مشکلات اساسی در حوزه بهسازی راه‌های روستایی عدم وجود ردیف اعتباری مناسب است که وجود ندارد و تنها روکش آسفالت دو تا سه میلیارد تومان هزینه دربر دارد.

وی افزود: حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان برایگاردریل مورد نیاز است، اما متاسفانه به دلیل عدم اختصاص ردیف اعتباری تاسیسات جاده‌ای نتوانسته ایم، تامین اعتبار کنیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند با بیان اینکه هرساله به جای افزایش رقم اعتبارات شاهد کاهش آن هستیم، افزود: با توجه به شرایط اقلیمی خاص و برودت هوایی در منطقه دماوند، اگر نتوانیم اعتبار مناسب بگیریم با مشکل مواجه می‌شویم.

احمدی خطیر ادامه داد: همچنین با تلاش مجموعه فرمانداری شهرستان دماوند توانستیم حدود ۹ میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای بهسازی راه‌های حوزه روستایی دماوند در سال جاری اعتبار دریافت کنیم، اما باز هم این رقم کافی نیست.

وی از ساخت و سازهای غیرمجاز از دیگر مشکلات موجود در مسیر جاده دلیچایی به هویر عنوان کرد و گفت: بهتر است با انجام یک مکاتبه نامه‌ای از سوی مردم بومی خود اقدام به ساخت و ساز مجاز کنند نه افراد غیربومی، زیرا غیربومیان به عنوان خوش‌نشین چندماه از سال به اینجا مراجعه نمی‌کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند در ادامه گفت: پیشنهاد دیگر در مورد گردشگری مدنظر می‌باشد که برای گردشگران دریاچه تار توسط روستاییان عوارض ورود خودرو راه‌اندازی شود و به علت اینکه خدمت‌رسانی منطقه مذکور مربوط به حوزه راهداری نمی‌باشد، این عوارض صرف امور بهسازی و اصلاحات جاده و مسیر دسترسی گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا