دهیار روستای کالدشت بالا:

بازنگری طرح هادی روستای کالدشت بالا دماوند هنوز به نتیجه نرسیده است/ بودجه و اعتبارات عمرانی روستای کالدشت بالا امسال چندان کافی نبوده است

دهیار روستای کالدشت بالا دماوند گفت: بازنگری طرح هادی روستای کالدشت بالا دماوند هنوز به نتیجه نرسیده است و بودجه و اعتبارات عمرانی این روستا امسال چندان کافی نبود.

امیرعباس حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: از سال 92 که بنده در دهیاری مشغول به کار شده‌ام اقدامات عمرانی متعددی اجرایی شده است، دیوارکشی به مساحت 120 مترمربع،‌ نصب پرچم سیاه برای روستا و نصب 10 دوربین مدار بسته از سال 96 با اعتبار 40 میلیون تومان برخی از اقدامات هستند.

وی افزود: در حال حاضر براساس بودجه اختصاصی امسال هیچ روکش آسفالتی اجرا نشده است، اما سال گذشته در تعدادی از خیابان‌ها این اقدام صورت گرفت.

دهیار روستای کالدشت بالا با بیان اینکه بازنگری طرح هادی روستای کالدشت بالا دماوند به نتیجه نرسیده و همه اهالی از شورا گله‌مند هستند، گفت: 16 سال از آغاز طرح هادی گذشته است اما هیچ تغییری را شاهد نشده‌ایم همه ملک‌ها فضای سبز و آموزشی و در خارج بافت هستند و با اجرای طرح هادی تغییری روی نمی‌دهد زیرا جمعیت گسترشی نداشته است.

حضرتی عنوان کرد: جمعیت ساکن این روستا حدود 400 نفر می‌شود و با احتساب جمعیت غیر ساکن این رقم به حدود 700 نفر می‌رسد و این روستا دارای 14 کوچه نامگذاری شده است.

دهیار روستای کالدشت بالا درباره تسهیلات بازسازی بافت‌های فرسوده بیان کرد: تنها یک نفر برای در این خصوص به بنیاد مسکن معرفی شده است و علیرغم اطلاع‌رسانی سایر مردم مراجعه نداشتند، برای این موضوع 20 میلیون تومان تسهیلات به مردم پرداخت می‌شد.

حضرتی افزود: میزان بافت فرسوده در روستای کالدشت 20 تا 30 درصد است و این روستا از خدمات برق، آب، گاز، مخابرات و ماشین حمل زباله به گندک برخوردار است.

وی عنوان کرد: ساکن غیربومی در روستا چندان زیاد نیست و مشکل خاصی را ایجاد نکرده‌اند، تنها دو خانواده افغانستانی در روستا زندگی می‌کنند و مابقی در شهرک هشت بهشت ساکن هستند که البته مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

دهیار روستای کالدشت بالا ادامه داد: سرویس تاکسی از دیگر امکانات روستای کالدشت بالا بوده و در مسیر کالدشت 4 تاکسی وجود دارد.

*مشکلات طرح هادی روستای کالدشت بالا موجب نارضایتی مردم از شورا شده است

حضرتی گفت: بودجه و اعتبارات عمرانی امسال چندان کافی نبوده و بودجه‌ای در حد آسفالت اختصاص داده نشده است.

وی بیان کرد: توقعات مردم روستا از شورا اغلب در زمینه اجرای طرح هادی است زیرا همگی مشکل ساخت و ساز دارند، 16 سال است که بازبینی نیز صورت می‌گیرد، اما آنچه که ما نیاز داریم اجرا نمی‌شود.

وی افزود: مشکلات افت ولتاژ برق روستای کالدشت بالا طی هفته آینده رفع می‌شود و هم‌اکنون جدول‌کشی به طول 100 متر نیز در دست اجرا است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا