رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند:

طرح شکایت مجدد نسبت به اثبات ملی بودن اراضی هزار دشت و تیرک شهر آبعلی/ هیچگونه مجوز ساخت برای هزار دشت و تیرک صادر نشده است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از  طرح شکایت مجدد نسبت به اثبات ملی بودن اراضی هزار دشت و تیرک شهر آبعلی خبر داد و گفت: هیچگونه مجوز ساخت برای هزار دشت و تیرک صادر نشده است.

جمشید جویباری در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند درباره اراضی هزار دشت و تیرک اظهار داشت: طبق آخرین رأی صادره منابع طبیعی نزدیک به 300 هکتار محکوم شده است.

وی افزود: منابع طبیعی از 20 سال گذشته دو یا سه بار اعتراض کرده است اما سوابق ما را باطل کردند و طی پاسخی عنوان کردند بنیاد مستضعفان از مالک مصادره کرده و به اشخاص فروخته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند بیان کرد: در حال حاضر منابع طبیعی اعتراض کرده و مراجع قضایی دستور بررسی مجوز را صادر کرده است.

جویباری ادامه داد: با توجه به اینکه منابع طبیعی محکوم شده است نباید فعلاً مجوزی برای ساخت ساز در آنجا صادر شود، اگر فروشی نیست یا ملی است یا کشاورزی است و حق مجوز جواز ساخت ندارد.

وی تصریح کرد: وقتی رأی به نفع ما صادر شده است می‌توانیم دوباره اقدام کنیم؛ در حال حاضر دعوی ما پذیرفته شده و در مراحل رسیدگی است که اگر کارشناسان به نفع منابع طبیعی نظر دهند بقیه کارها را پیگیری می‌کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: ویلاهای بسیاری در این منطقه ساخته شده و پرونده‌های متعددی در این خصوص تشکیل شده است، اما پرونده ما رد شده است زیرا بنیاد مستضعفان 50 سال گذشته املاک را از مالک اولیه مصادره و به اشخاص فروخته است.

وی بیان کرد: مالکان اولیه بعد از انقلاب از کشور خارج شده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا