طرح سراسری مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به‌مناسبت روز درختکاری در دماوند/ رئیس سازمان راهداری کشور: 30 هزار اصله نهال در سراسر کشور توسط عوامل راهداری به مناسبت روز درختکاری کاشته می‌شود

طرح سراسری مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به‌مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی به صورت نمادین در شهرستان دماوند اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، در این مراسم ریاست سازمان راهداری کل کشور، معاونت راهداری کل کشور و معاونت محترم حمل و‌نقل کل کشور و هیئت همراه، نوروزی مدیرکل محترم راهداری استان تهران و مصدقی معاونت راهداری استان تهران، احمدی رئیس راهداری شهرستان دماوند و مجاوری رئیس شورای بخش مرکزی دماوند حضور داشتند.

داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری کشور با اشاره به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اظهار داست: از سال گذشته براساس دستورالعمل‌های ابلاغی برنامه های این روز را در جاده‌ها برگزار می‌کنیم و امروز نیز حدود 30 هزار اصله درخت در سراسر کشور توسط عوامل راهداری کاشته می‌شوند.

وی افزود: این نهال‌ها در مقابل راهدارخانه ها و مسیرهای تردد کاشته می‌شوند و مقرر است هر ساله این اقدام ادامه یابد.

رئیس سازمان راهداری کشور گفت: یکی از موضوعات مهم برای راهداری بحث منظرآرایی و پاکیزگی مسیر عبور و مرور است و یکی از الزامات این مهم فضای سبز و درخت می‌باشد که اجرای آن به کل کشور الزام شده است.

امانی ادامه داد: در زمینه آمادگی برای سفرهای نوروزی نیز همه اقدامات انجام شده است هرچند تاکید ما به مردم همچنان رعایت دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا است و مردم ازسفرهای غیرضروری حتما پرهیز کنند و اگر سفر ضروری بود قبل از آن اطلاعات راه مقصد را از سامانه 141 راهداری دریافت کنند.

وی تصریح کرد: روز گذشته پاکیزگی محورهای مواصلاتی کشور در مجتمع‌های رفاهی، راهدارخانه ها و راه‌ها در دستور کار قرار گرفت که همه همکاران در سراسر کشور تلاش کردند زباله ها را مخصوصا از ورودی شهرها پاک کنند.

رئیس سازمان راهداری کشور اضافه کرد: به مردم توصیه می‌کنیم که به عنوان رهگذران جاده در جمع آوری زباله کمک رسان عوامل راهداری باشند و به این تکلیف عمل کنند.

امانی گفت: از بهمن ماه جلسات نوروزی در ستاد آغاز شد و اقدامات راهداری همچون خط کشی، نصب علائم، ایمن سازی محورها و نیوجرسی و کارگاه‌های فعال انجام شد.

وی بیان کرد: مقرر شده است که برای نوروز هیچ کارگاه فعالی در سطح کشور نداشته باشیم و تمام راهدارخانه ها آمادگی کامل دارند، راهداران در سراسر کشور با 9500 دستگاه و ماشین آلات در حالت آماده باش هستند.

رئیس سازمان راهداری کشور افزود: شرکت‌های حمل و نقل مسافری و پایانه های مرزی نیز آماده خدماترسانی به مسافران داخلی و خارجی از طریق زمینی هستند که تا کنون کارها به خوبی اجرا شده‌اند.

امانی ادامه داد: 12 هزار نفر از پرسنل راهداری در سطح کشور آماده خدمترسانی در ایام نوروز هستند همچنین مدیران نیز به صورت کشیک و 24 ساعته در سازمان‌های استانی و ستادی حاضر خواهند شد.

وی تصریح کرد: نهضت درختکاری حتما هر سال ادامه خواهد داشت چراکه منظرآرایی از اهداف ویژه معاونت راهداری است و یکی از کارها در این زمینه ایجاد فضای سبز در حاشیه جاده‌ها می‌باشد.

رئیس سازمان راهداری کشور عنوان کرد: ستاد نوروزی از 15 اسفند‌ماه آغاز و تا 20 فروردین ادامه دارد و تمام ناوگان مسافربری آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافران را دارند، نزدیک به 30 هزار دستگاه سواری، حدود 24 هزار مینی بوس و 14 هزار و 400 دستگاه اتوبوس آمادگی کامل دارند تا براساس دستورالعملهای ستاد کرونا و شبکه ایران من به مردم خدمترسانی کنند.

لازم به ذکر است با اجرای این طرح در شهرستان دماوند  حدود ۱۵۰ اصله نهال در محور محور دماوند – فیروزکوه محدوده ورودی روستای اسلام‌آباد غرس شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا