رئیس اداره حفاظت محیط زیست دماوند:

فعالیت‌ گردشگران در طبیعت دریاچه تار و هویر آثار مثبت و منفی گوناگونی بر جای می‌گذارد/ تخریب پوشش گیاهی و آلودگی آب‌های زیرزمینی دریاچه تار و هویر را تهدید می‌کند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دماوند با بیان اینکه فعالیت‌ گردشگران در طبیعت دریاچه تار و هویر آثار مثبت و منفی گوناگونی بر جای می‌گذارد، گفت: تخریب پوشش گیاهی و آلودگی آب‌های زیرزمینی دریاچه تار و هویر را تهدید می‌کند.

محمد فریدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: دو دریاچه تار و هویر از جمله دریاچه‌های آب شیرین کوهستانی هستند که در میان ارتفاعات البرز مرکزی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه این دریاچه از سال 1390 به عنوان اثر طبیعی ملی ثبت گردیده است، افزود: به طور میانگین سالانه 50 تا 70 هزار نفر از این منطقه گردشگری بازدید می‌کنند و حضور گسترده و فعالیت‌های گردشگران آثار مثبت و منفی گوناگونی در منطقه بر جای می‌گذارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دماوند یادآور شد: مسائلی از قبیل فرسایش خاک، نابودی زیستگاه‌ها، تخریب پوشش گیاهی، خشک شدگی یا آلودگی آب‌های زیرزمینی و به خطر افتادن بهداشت و سلامتی ناشی از شبکه‌های ناکافی دفع زباله و فاضلاب، این دریاچه را تهدید می‌کند.

فریدی با بیان اینکه با تجدید نظر در ساختار و عملکرد نهادهای مربوط به حفظ محیط زیست و استانداردهای مربوط به آن در جهت مقابله با سوءاستفاده‌های روزافزون در تخریب محیط زیست عنوان کرد: آموزش مردم از طریق راه‌اندازی شبکه‌های رسانه‌ای، چاپ بروشورهای تبلیغاتی و دفاع از طرفداران محیط زیست، جمع‌آوری اصولی پسماند، همکاری بازدید کنندگان در محل با مأمورین اجرایی این اداره و… امری لازم و ضروری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا