ضرورت راه‌اندازی پایگاه اورژانس اجتماعی در شهر رودهن/ جمع‌آوری متکدیان در رودهن با مشکل ساماندهی و نگه‌داری مواجه است

عضو شورای اسلامی شهر رودهن از ضرورت راه‌اندازی پایگاه اورژانس اجتماعی در این شهر خبر داد و گفت: جمع‌آوری متکدیان در سطح شهر رودهن با مشکل ساماندهی و نگه‌داری مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، اکبر ارشدی در نشست ویژه ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی در محل شورای شهر رودهن، با اشاره به وجود برخی معضلات در سطح شهر رودهن اظهار کرد: متأسفانه موضوعاتی مانند اعتیاد، مواد مخدر، طلاق و وجود متکدیان در سطح شهر، تهدیدی برای رودهن به شمار می‌رود و باید با تدابیر لازم، به بررسی آن‌ها پرداخت.

وی افزود: با توجه به قرار داشتن شهر رودهن در مسیر دو محور ترانزیتی، این شهر به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری و آموزشی شرق استان تهران به شمار می‌رود و به این منظور، باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر رودهن خاطر نشان کرد: در حوزه جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر رودهن، اقدامات ضربتی توسط شهرداری، شورای اسلامی شهر و نیروی انتظامی بخش رودهن صورت پذیرفته است؛ اما مشکل اصلی، موضوع سامان‌دهی و نگه‌داری از این افراد است.

ارشدی تأکید کرد: با توجه به مطرح شدن موضوع کمبود فضا از سوی اداره بهزیستی، با تصویب مصوبه‌ای، فضایی به این منظور در اختیار بهزیستی قرار دادیم؛ لذا همکاری اداره بهزیستی شهرستان در خصوص نگه‌داری از متکدیان، بسیار حایز اهمیت است.

وی از لزوم استقرار پایگاه اورژانس اجتماعی در سطح شهر رودهن خبر داد و گفت: بنا بر حساسیتی که در شرق استان تهران به ویژه دماوند و رودهن وجود دارد، استقرار پایگاه اورژانس اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر رودهن، بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

عضو شورای اسلامی شهر رودهن با اشاره به اهمیت تقویت حوزه دینی تصریح کرد: باید با اقدامات مناسب فرهنگی، تقویت حوزه آموزه‌های دینی مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که این موضوع، اقدامی مؤثر در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

ارشدی نقش اداره آموزش و پرورش را در این زمینه بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صحیح در حوزه فرهنگ، نظارت اولیا و مربیان و همچنین حضور مؤثر اداره ورزش و جوانان شهرستان، می‌توان اقدامات مفیدی در راستای به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان دماوند انجام داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا