رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند:

اختصاص بیش از 50 درصد صدقه مردم نیکوکار دماوند برای مسکن خانواده‌های نیازمند/ 900 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دماوند هستند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند از اختصاص بیش از 50 درصد صدقه مردم نیکوکار این شهرستان برای مسکن خانواده‌های نیازمند خبر داد.

مهدی شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: بیش از 50 درصد صدقه مردم شهرستان دماوند در سال جاری برای کمک به مسکن نیازمندان و مابقی آن در زمینه معیشت، درمان، تحصیلی، جهیزیه و امور فرهنگی هزینه می‌شود.

وی گفت: کمک به تأمین مسکن نیازمندان یکی از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد برای توانمندسازی جامعه هدف است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند بیان داشت: هزینه کرد صدقه بر مبنای قواعد شرعی فقط در زمینه رسیدگی به امور نیازمندان بوده که هرساله برای حمایت از این اقشار و بر اساس نیازهای ضروری و کمبودهای موجود در جامعه تحت حمایت کمیته امداد در شهرستان، صدقه جمع‌آوری شده توسط این نهاد تقسیم‌بندی می‌شود.

شعبانی صدقه‌ای که امسال مردم شهرستان پرداخت و این نهاد جمع‌آوری می‌کند در زمینه معیشت، درمان، تحصیلی، جهیزیه و ازدواج، و مسکن و امور فرهنگی و تحصیلی مددجویان تحت حمایت این نهاد در شهرستان هزینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کمک به تامین مسکن یکی از مهمترین برنامه های این نهاد برای توانمندسازی جامعه هدف می باشد که 50 درصد از صدقه مردم در سال جاری به این منظور مصرف و هزینه می‌گردد.

*10 درصد از صدقه برای پرداخت کمک هزینه ازدواج و جهیزیه به مددجویان تحت حمایت اختصاص می‌یابد/ هزینه کرد 18 درصد از صدقات مردم شهرستان دماوند در سال 98 برای بهداشت و درمان است

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند عنوان کرد: تسهیل ازدواج جامعه هدف و نیازمندان از اولویت هاست، 10 درصد از صدقه در سال 98 برای پرداخت کمک هزینه ازدواج و جهیزیه به مددجویان تحت حمایت اختصاص می یابد.

شعبانی از هزینه کرد 18 درصد از صدقات مردم شهرستان دماوند در سال 98 در زمینه بهداشت و درمان نیازمندان خبر داد و گفت: ارائه خدمات ویژه به سالمندان ، کمک به پرداخت فرانشیز و خدمات ویژه درمان و کمک به ارتقا شاخص های بهداشتی نیز موارد اصلی هزینه کرد صدقه در زمینه بهداشت و درمان مددجویان است.

*3 درصد از منابع صدقه برای پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان است

وی افزود: 3 درصد از منابع صدقه سال جاری برای پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان و … بوده و 10 درصد از صدقه جمع آوری شده شهرستان نیز برای ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت هزینه خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند گفت: پرداخت کمک های موردی و تامین لوازم ضروری زندگی دیگر خدماتی است که با صدقه مردم شهرستان به اقشار آسیب پذیر تحت حمایت ارائه می گردد.

شعبانی به ضرورت هم افزایی منابع خیریه ها و فعالان امر خیر و احسان که دارای مجوز رسمی و همسو با فعالیت این نهاد هستند، اشاره کرد و گفت: 10 درصد از منابع حاصل از صدقات در شهرستان در صورت تعامل، عقد تفاهم نامه قابل پرداخت خواهد بود.

*900 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند هستند

وی با بیان اینکه 900 خانوار تحت حمایت این نهاد هستند ، اظهار داشت: سهم هر خانوار از صدقه جمع آوری شده ماهیانه در حدود 80 میلیون تومان است که با توجه به گستردگی نیازهای مددجویان تنها درصد کمی از مشکلات این محرومین را پوشش می دهد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند در خاتمه ضمن اعلام آمادگی این نهاد برای جمع آوری نذورات عید قربان گفت: به همین منظور تعدادی پایگاه جمع آوری نذورات و کمک های در روز عید بر پا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا