رئیس اتحادیه تالارداران و رستوران‌داران شهرستان دماوند:

700 نفر در صنف رستوران‌‌داران و  تالارداران شهرستان دماوند در اثر شیوع بیماری کرونا بیکار کرد/ 12 واحد عرضه قلیان در شهرستان دماوند پلمب شدند

رئیس اتحادیه تالارداران و رستوران‌داران شهرستان دماوند با بیان اینکه در راستای اجرای ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا 12 واحد عرضه قلیان در این شهرستان پلمب شدند، گفت: شیوع بیماری کرونا  700 نفر را در صنف رستوران‌‌داران و  تالارداران شهرستان دماوند بیکار کرد.

سیدعلی دهقان‌حسینی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: وضعیت رستوران‌ها، سفره خانه‌ها و تالارداران به هم ریخته و بیکاری از این صنف بیشتر از سایر مشاغل بوده است؛ رستوران‌های بزرگ طی ماه‌های اخیر بسته بودند و هر روز صبحت بر سر چگونگی پرداخت مالیات و هزینه‌هاست.

وی افزود: در طول سال بهترین فصل کاسبی شهرستان دماوند شب عید و اسفند و فروردین‌ماه بود اما امسال این واحدها همچنان تعطیل بوده و با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

رئیس اتحادیه تالارداران و رستوران‌داران شهرستان دماوند گفت: در حال حاضر حدود 700 نفر کارگر شاغل در این صنف بیکار هستند اما این رقم در ابتدا 1500 نفر برآورد شده بود که با توجه به باز شدن برخی از واحدها این عدد به نصف رسیده است.

دهقان حسینی عنوان کرد: تعدادی از کارگرها نسبت به بیمه بیکاری اقدام کرده و آنها را معرفی کردیم و تعدادی از کارگران که بیمه نبودند نیز اقدام کرده‌اند.

*400 واحد صنفی تحت پوشش اتحادیه رستوران‌داران شهرستان دماوند هستند

وی ادامه داد: حدود 400 واحد صنفی تحت پوشش اتحادیه رستوران‌داران شهرستان دماوند هستند و در حال حاضر 10 تالار، 120 سفره‌خانه سنتی و حدود 40 رستوران از پنجم اسفندماه 98 به علت شیوع کرونا تعطیل شده‌اند که طی هفته گذشته فعالیت خود را آغاز کردند.

رئیس اتحادیه تالارداران و رستوران‌داران شهرستان دماوند عنوان کرد: واحدهای تهیه غذا نیز مدتی تعطیل بودند و در ماه رمضان به تعدادی از آنها مجوز غذای بیرون بر داده شده است، اما تبلیغات رسانه‌ای مبنی بر نخوردن غذاهای بیرون باعث شده که علیرغم مجوز ادامه فعالیت، اصلاً مشتری نداشته باشند.

دهقان حسینی گفت: از 400 واحد صنف اتحادیه تالارداران و رستوران‌داران شهرستان دماوند مذکور جواز کسب حدود 80 درصد انجام شده، 10 درصد در دست اقدام هستند و مجوز 10 درصد هنوز صادر نشده است.

وی در خصوص تخلفات واحدها در ایام شیوع کرونا بیان کرد: در ابتدا برخی از واحدها قلیان ارائه می‌دادند که با آنها برخورد شد، حدود 20 روز کامل با گشت‌های شبانه و بعدازظهر جمع‌آوری قلیان‌ها را اعمال کردیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا