تارود گزارش می‌دهد؛

وضعیت خطرناک شیروانی ساختمان مدرسه امیر شعبانی آبسرد برای 400 دانش‌آموز/ ترمیم شیروانی نیازمند همت مسئولان و خیرین است

وضعیت نامناسب شیروانی ساختمان مدرسه امیر شعبانی آبسرد بیش از ۴۰۰ دانش آموز را در معرض خطر قرار داده است که ترمیم آن نیازمند همت مسئولان و خیرین است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، چندی پیش در نشست شورای آموزش‌وپرورش شهرستان دماوند صحبت از خطر ریزش شیروانی در مدرسه امیر شعبانی آبسرد شد و بر این اساس سری به مدرسه امیر شعبانی زدیم تا گزارشی از مدرسه داشته باشیم و متأسفانه در بدو وررود به حیاط مدرسه نخستین موضوعی که توجه را به خود جلب می‌کند شیروانی مدرسه بود.

ورق‌های دورتادور شیروانی اکثراً ریخته بودند و قسمتی هم در حال ریزش است و در وضعیت خطرناکی قرار دارد که با توجه به اینکه سقوط هر ورق از شیروانی خطر جدی برای سلامت دانش آموزان می‌باشد از مسئولان دفتر مدرسه شده خواستیم که درباره این وضعیت توضیحاتی را ارائه دهند.

حسن حاجی آقایی معاون اجرایی مدرسه امیر شعبانی آبسرد در این خصوص اظهار کرد: ۴۰۷ دانش‌آموز در این واحد آموزشی مشغول تحصیل در دو مرحله از اول تا ششم ابتدایی در این مدرسه در یک شیفت صبح مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: مدرسه توسط سازمان نوسازی آموزش‌وپرورش حدود ۱۰ سال پیش ساخته‌شده است که نمای مدرسه مشکل دارد و شیروانی مدرسه در حال ریزش است.

معاون اجرایی مدرسه امیر شعبانی آبسرد با اشاره به جمعیت بالای دانش‌آموز در این مدرسه و مشکلات آن خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه این مدرسه دارای ۴۰۷ دانش‌آموز است، متأسفانه کادر آموزشی آن کامل نیست و معاون‌های مربوطه در هفته دو الی سه روز می‌آیند و مدرسه با کمبود نیرو مواجه است.

حاجی آقایی ادامه داد: قسمت‌هایی از شیروانی از ناحیه پشت مدرسه ریزش کرده است که سعی شده تردد دانش‌آموزان در فضاهای خطرناک مخصوصاً در قسمت پشت مدرسه صورت نگیرد.

وی بیان کرد: برای ترمیم این شیروانی بیش از ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است و کمبود اعتبار باعث شده است که شیروانی در حال ریزش و وضعیت خطرناکی را به وجود بیاورد.

معاون اجرایی مدرسه امیر شعبانی آبسرد با اشاره به اینکه چندین مرحله نامه‌نگاری در این خصوص شده است و به سبب نبود اعتبار موفق به ترمیم مدرسه نشده‌ایم، تصریح کرد: امیدواریم قبل از اینکه حادثه‌ای رخ دهد خیرین و یا آموزش‌وپرورش نسبت به تعمیر این شیروانی اقدام کنند.

گزارش از شمیم علاءالدینی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا