شهر دماوند به استقبال بهار می‌رود

81081542-5559634دبير ستاد نوروزي شهرداري دماوند از اجراي طرح ويژه پاكسازي و تنظيف معابر، جداول و جوي هاي سطح شهر همزمان با آغاز سال جديد خبر داد.

به گزارش تارود، “هادي كرماني” دبير ستاد نوروزي شهرداري دماوند با اعلام اين مطلب افزود: يكي از اقدامات ستاد استقبال از بهار شهرداري دماوند شست و شوي معابر، جداول، پياده روها، تابلوهاي راهنماي مسير و المان هاي سطح شهر است كه به همت نيروهاي خدمات شهري دماوند به صورت روزانه و طبق زمان بندي مشخص انجام مي شود.

وي ادامه داد: هم اكنون بخش عمده ايي از جداول، معابر اصلي و فرعي شهر، پياده روها، تمثال شهداي شهر، تابلوهاي ترافيكي و راهنماي مسير، سطل هاي زباله، گاردريلها و … در سطح منطقه از جمله بلوار آيت الله خامنه ايي، بلوار شهيد بهشتي، بلوار امام خميني(ره) و … در راستاي زيبا سازي محيط شهري، آراستگي و پاكيزگي معابر و همچنين بالا بردن كيفيت نظافت، با نزديك شدن به سال جديد شستشو شد.

دبير ستاد نوروزي شهرداري دماوند به بخشي از فعاليتهاي زيباسازي و ايجاد تسهيلات رفاهي براي شهروندان در سطح منطقه اشاره كرد و ادامه داد: زيباسازي معابر شلوغ و پرتردد در صدر برنامه كاري اين واحد قرار دارد كه با هدف زيباسازي شهر، بهبود در عبور و مرور و … اجرا مي شود.

كرماني همچنين به آمادگي ستاد برف روبي همزمان با آغاز سال جديد و در ايام نوروز اشاره كرد و گفت: حوزه خدمات شهر دماوند علاوه بر خانه تكاني شهر همزمان با آغاز سال جديد، آمادگي لازم را براي هرگونه شرايط جوي و احتمالي توسط ستاد برف روبي دارد.

اين مقام مسوول با بيان اينكه اين طرح در راستاي اجراي مصوبات ستاد استقبال از بهار انجام مي شود، از شهروندان خواست تا نيروهاي خدمات شهري را براي اجراي هرچه بهتر اين طرح ياري نمايند.

*عمليات هرس و بازپيرايي درختان و گياهان سطح شهر دماوند انجام شد

مسئول ستاد نوروزي شهرداري دماوند گفت: همزمان با فرارسيدن ايام نوروز و بهار طبيعت، عمليات هرس و بازپيرايي درختان و گياهان سطح شهر دماوند انجام شد.

“آرمين براتي” با اعلام اين مطلب افزود: يكي از برنامه هاي ستاد نوروزي شهرداري دماوند هرس درختان و گياهان سطح شهر، رفوژ بلوارها و بوستان هاي منطقه است كه با هدف جوان سازي، فرم دهي، حذف پاجوش و شاخه هاي بيمار و آفت زده انجام مي شود.

اين مقام مسوول ادامه داد: در چندين نقطه شهر دماوند همچون بلوار آيت الله خامنه ايي، بلوار شهيد بهشتي، بلوار امام خميني، ميدان بعثت، بلوار بعثت ، خيابان فرهنگ ، ميدان معلم، بلوار شهرداري، درختان داخل محلات و ديگر معابر فرعي اين عمليات انجام شد.

وي افزود: هرس درختان هرساله براي برقراري توازن بين اندام هاي هوايي و زيرزميني درخت، زيباسازي منظر شهري، ايجاد ديد كافي در تقاطع هاي اصلي و فرعي و رضايتمندي براي شهروندان و كسبه در بخشي از فصول سال به ويژه در اواخر اسفند ماه همزمان با آمدن فصل بهار انجام مي شود.

براتي حفظ و نگهداري از انبوه درختان شهري را يكي از اولويت هاي مهم حوزه فضاي سبز براي مناسب سازي چهره شهر خواند و گفت: در اين راستا علاوه بر انجام هرس زمستاني، نسبت به آبياري و كود دهي درختان، شمشادها و چمن هاي سطح شهر نيز اقدام مي شود.

مسئول ستاد نوروزي شهرداري دماوند خاطرنشان كرد: هرس هر درخت در فضاي سبز شهري به نوع گياه، سن آن، موقعيت و مكان استقرار درخت بستگي دارد و سلامت، فرم اوليه و شدت ميزان هرس در سالهاي قبل از مواردي است كه در هرس درختان در نظر گرفته مي شود.

استقبال از بهار فاطمی با کاشت 150 هزار گل فصلی در دماوند

مسئول ستاد استقبال از بهار شهرداری دماوند از کاشت 150 هزار گل فصلی در این منطقه همزمان با فرارسیدن بهار فاطمی خبر داد.

‘آرمین براتی’ با بیان این مطلب که همزمانی دهه فاطمیه با نوروز باستانی، به بهار 94 رنگ و بوی فاطمی بخشیده است، گفت: همزمان با آغاز فصل بهار و در راستای افزایش زیبایی بصری شهر، بوستان ها و معابر سطح منطقه به انواع گل های فصلی و دائمی مزین می گردد.

وی با اشاره به کاشت بیش از 150 هزار بوته گل فصلی در این ایام، عنوان کرد: این گل ها شامل گل بنفشه، همیشه بهار، شب بو و… بوده و کاشت درختچه های تزئینی و گل لاله نیز در بوستان ها و معابر سطح منطقه کاشته می شود.

براتی اظهار داشت: رفع نقص، بازپیرایی چمن بوستان ها، رنگ آمیزی جداول بوستان ها و مبلمان پارکی و … از دیگر فعالیت هایی است که همزمان با فرارسیدن بهار فاطمی در حوزه فضای سبز این منطقه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا