رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند:

شمار جانباختگان کرونا در شهرستان دماوند به ۲۲۸ نفر رسید/ احتمال افزایش افراد مبتلا و بستری با آغاز پیک چهارم کرونا در دماوند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: شمار جانباختگان کرونا در شهرستان دماوند به ۲۲۸ نفر رسید.

حسن خیرخواه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: آمار ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان دماوند از ابتدای شیوع آن تا کنون، تعداد موارد شناسایی مشکوک مبتلا به کرونا در شهرستان دماوند هفت هزار و ۶۸۸ نفر بوده است.

وی افزود: تعداد موارد محتمل به ابتلا به کرونا در شهرستان دماوند ۴۱۷۸ نفر بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان دماوند تاکنون، ۱۱۷۱ نفر جهت انجام درمان در بیمارستان دماوند بستری و ۳۰۰۷ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند و درمان خود را در منزل گذرانده‌اند.

خیرخواه با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون ۳۷۸۶ نفر در شهرستان دماوند بهبود یافته‌اند، گفت: در حال حاضر، ۱۳ نفر بیمار در بخش کووید بیمارستان سوم شعبان دماوند بستری و ۹۰ نفر تحت درمان هستند.

وی تصریح کرد: متأسفانه تاکنون تعدادی بر اثر ویروس کرونا فوت کرده‌اند که ۱۷۵ نفر مثبت قطعی هستند و ۵۳ نفر نیز در خارج از شهرستان و در مراکز درمانی تهران جان خود را از دست دادند.

*واکسیناسیون کرونا برای تعدادی از کادر درمان بیمارستان سوم شعبان دماوند آغاز شده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با اشاره به اینکه در حال حاضر علائمی از شیوع خیز چهارم کرونا در استان‌های جنوبی مشاهده می‌شود که این شرایط در برخی شهرستان های استان تهران نیز احساس خواهد شد، گفت: ممکن است آمار ابتلاء، بستری و مرگ و میر نیز افزایش یافته، البته امیدواریم که این نگاه بدبینانه عملی نشود.

خیرخواه افزود: تعداد افراد مبتلا و بستری با شیب ملایم در حال افزایش است که براساس بررسی‌های وزارت بهداشت و درمان علائمی از شروع خیز چهارم بیماری کرونا در سطح کشور مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه عدم توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خصوصا پیش از شروع سال جدید می‌تواند زمینه انتشار بیماری کرونا را در بین مردم افزایش دهد، تصریح کرد: باید مردم همچنان از تجمعات غیر ضروری پرهیز کنند تا شاهد عود دوباره بیماری نباشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با اشاره به اینکه علائم خطر دائم در حال رصد است، عنوان کرد: امیدواریم شاهد موج چهارم بیماری کرونا در سطح شهرستان نباشیم البته شهر دماوند به دلیل خاصیت مسافرپذیر بودنش مستعد این شرایط است اما اگر مردم دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند بیماری اوج نخواهد گرفت.

خیرخواه با بیان اینکه از هفته گذشته در بیمارستان سوم شعبان دماوند واکسیناسیون در تعدادی از پرسنل درمان آغاز شده است و این اتفاق به شکل مستمر تا تکمیل کادر درمان، بهداشتی و باقی گروه های خطر پذیر انجام خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در خصوص طرح شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: با اجرای این طرح با همکاری فرماندری شهرستان دماوند، سپاه، بسیج، هلال احمر، شهرداری و دهیاری ها در کلیه مناطق شهرستان دماوند انجام گردید، توانستیم با افزایش بیماریابی کرونا ویروس کووید 19 گامی قوی در مهار بیماری در اوج موج سوم کرونا برداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا