مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه هموطن:

شرکت شیر پاستوریزه هموطن 3 هزار رأس گاو شیرده دارد/ عدم افزایش قیمت محصولات شرکت شیر پاستوریزه هموطن منجر به تعطیلی این واحد تولیدی می‌شود

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه هموطن با بیان اینکه این واحد تولیدی سه هزار رأس گاو شیرده دارد، گفت: عدم افزایش قیمت محصولات شرکت شیر پاستوریزه هموطن منجر به تعطیلی این واحد تولیدی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  اکبر حنیفی در نشست کارگروه رونق و رفع موانع تولید شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در رابطه با مشکلات این مجموعه تولیدی اظهار داشت: شرکت شیر پاستوریزه هموطن دارای دامداری است که بیش از 37 سال مشغول فعالیت است و اکنون با مشکلاتی که در این دامداری همراه شده، موجب انتقال آن به مکانی دیگری گردید.

وی افزود: دامداران شیر را به شخصی که با قیمت بالاتر خریدار بود می‌فروختند و برای کارخانه شیر به اندازه کافی ارسال نمی‌کردند و این مساله در نهایت منجر به کاهش میزان تولید و تعدیل نیرو و بیکاری برخی پرسنل شرکت شد.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه هموطن تاکید کرد: تصمیم این واحد تولیدی بر آن است که از نه تنها از تعطیلی جلوگیری کند بلکه میزان تولید و اشتغال نیروی انسانی را نیز در آن افزایش دهد و در سال حداقل 500 تن تولید داشته باشد که این موضوع به ازای آن کود برای باغداران و گوشت برای منطقه و شیر هم برای تشکیلات شرکت می‌باشد.

حنیفی عنوان کرد: تجربه کاری که در زمینه فعالیت شرکت شیر پاستوریزه هموطن وجود دارد می‌تواند بهترین تشکیلات دامداری را ایجاد کند و در حال حاضر این واحد تولیدی 3 هزار رأس گاو شیرده و 6 هزار رأس گاو گله دارد.

*32 هکتار زمین در اختیار شرکت شیر پاستوریزه هموطن قرار گرفته است

وی افزود: 32 هکتار زمین در اختیار این کارخانه قرار گرفته که به مدت 4 سال در حال فعالیت بر روی آن بوده و طی این سال‌ها با چندین دستگاه شیب بندی‌های زمین انجام شده تا گله آسیب نبیند.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه هموطن بیان کرد: همچنین 10 هزار متر سالن، یک بخش مسکونی و 9 کیلومتر دیوارکشی هم انجام شده است و اکنون نیز از همه ارگان‌ها مخصوصاً جهاد کشاورزی، فرمانداری و اداره منابع طبیعی نیز تقاضای همکاری داریم.

*تسهیلات معوق شرکت شیر پاستوریزه هموطن به بانک کشاورزی و بانک تجارت/ بدهی 16 میلیارد تومانی شرکت شیر پاستوریزه هموطن به بانک کشاورزی

حنیفی در خصوص تسهیلات معوق به بانک کشاورزی و بانک تجارت گفت: اگر بانک‌ها مجدداً تسهیلاتی در اختیار مجموعه شیر هموطن قرار داده یا دو هکتار از اسنادی که در رهن بانک قرار دارد آزاد شده تا برای فروش آماده شوند، می‌توان بخش بسیاری از بدهی‌های شرکت را تسویه کرد.

وی ادامه داد: بدهی شرکت شیر پاستوریزه هموطن به بانک کشاورزی در حدود 16 میلیارد تومان می‌باشد.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه هموطن در خاتمه به قیمت محصولات اشاره کرد و گفت: با کاهش تولید تعزیرات حکومتی مانع از افزایش قیمت محصولات شد که این خود منجر به تعطیلی بنگاهی با ظرفیت 350 نفری اشتغال خواهد شد و علاوه بر این بالغ‌بر 3 میلیارد تومان حقوق پرسنل، عیدی و سنوات کارگران در سال جاری پرداخت شده است که البته این مسئله تنها به شرکت شیر پاستوریزه هموطن مربوط نمی‌شود و یک مشکل سراسری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا