ساماندهی کشتارگاه فعلی دماوند

شهردار دماوند گفت: تامین گوشت سالم نقش مهمی در بهداشت عمومی و فردی جامعه دارد و کارکنان کشتارگاه ها و قصابان به عنوان شاغلان در این حرفه خدماتی نقش مهمی در این مقوله دارند.

کشتارگاه دماوند

به گزارش تارود، “عباس صفری” در جلسه ساماندهی کشتارگاه و ذبح که با حضور رییس و اعضای اتحادیه قصابان در سالن اجتماعات شهرداری دماوند برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه های بهداشت مواد غذایی، به منظور تامین سلامت گوشت قرمز و ساماندهی کشتارگاه فعلی دماوند برگزاری این گونه نشست ها به منظور هماهنگی بیشتر حائز اهمیت است.

احداث کشتارگاه جدید در آینده

وی ادامه داد: صنف قصابی علاوه بر اینکه به عنوان یک حرفه و شغل محسوب می شود، به عنوان یک کار خدماتی در منطقه مورد توجه است، زیرا نقش قصابان و سلاخان در تامین سلامت گوشت، بهداشت و سلامت مواد غذایی، رفع مشکلات فعلی فرآیند تهیه و توزیع گوشت قرمز و… بسیار موثر است.

این مقام مسوول با بیان اینکه نظارت بر عملکرد کشتارگاه در کنار خدمات ارائه شده توسط قصابان مورد توجه می باشد، خاطرنشان کرد: شهر دماوند هم اینک فقط یک کشتارگاه دارد که با توجه به افزایش جمعیت نیازمند توسعه است که در این راستا از قصابان و سلاخان می خواهیم با نظارت بیشتر و توجه به موارد بهداشتی از این مکان به نحو مطلوب استفاده و از حضور افراد غیر و متفرقه خودداری کنند.

صفری ادامه داد: داشتن کارت شناسایی برای افرادی که در کشتارگاه حاضر می شوند ضروری است و در صورت هرگونه مشکل می توانند با مسوول کشتارگاه مطرح تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

همچنین در این جلسه رییس شورای اسلامی شهر دماوند به ساماندهی کشتارگاه فعلی تاکید کرد و گفت: قبل از آنکه اقدامات احداث کشتارگاه جدید در دستور کار قرار گیرد، لازم است به کمک قصابان نسبت به بهسازی و ساماندهی کشتارگاه فعلی در بخش ذبح و … اقدام شود.

ˈمصطفی آقاییˈ ادامه داد: حرفه قصابی از جمله حرفه های خدماتی و مورد توجه جامعه می باشد که ارتباط مستقیم با سلامت مواد غذایی و ارائه گوشت بهداشتی دارد که لازم است شاغلان این حرفه توجه ویژه ایی به ارائه گوشت سالم داشته باشند.

لازم به ذکر است در این جلسه رییس اتحادیه قصابان شهر دماوند به مشکلات موجود در این حرفه و مطالبات قصابان پرداخت که مقرر شد نسبت به رفع آن چه از سوی اتحادیه قصابان و چه از سوی شهرداری اقدام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا