شهردار رودهن خبر داد؛

ساماندهی و بازسازی پل تاریخی نمیر در شهر رودهن با همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان دماوند/ اجرای عملیات عمرانی و سیستم روشنايی در معابر سطح شهر رودهن

شهردار رودهن از بازسازی پل تاریخی نمیر در شهر رودهن از ساماندهی و بازسازی پل تاریخی نمیر با همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان دماوند و اجرای عملیات عمرانی و سیستم روشنايی در معابر سطح این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مهدی کچویی با اشاره به عملیات‌‌های عمرانی صورت گرفته طی چند ماه اخیر در شهر رودهن اظهار کرد: یکی از اقدامات انجام شده در شهر رودهن پروژه روشنايی بلوار كريتون 2 به متراژ ٥٠٠ متر طول و نصب تير پايه بلند در این خصوص بوده است.

وی همچنین از اجرای عملیات زیرسازی و آسفالت خیابان‌های ۲۲ و ۱۶ امامت خبر داد و افزود: با توجه به تصمیم واحد عمران شهرداری رودهن در خصوص بهسازی و ساماندهی معابر فاقد آسفالت، زیرسازی و آسفالت خیابان امامت 22 واقع در بلوار امامت انجام شد.

شهردار رودهن ادامه داد: این خیابان که تاکنون به علت ساخت و ساز و عدم امکان عملیات اجرایی وضعیت ناهموار و خاکی داشت با اتمام امور ساختمانی توسط واحد عمران شهرداری زیرسازی و آسفالت شد.

کچویی خاطرنشان کرد: مساحت خیابان امامت 22 بالغ بر ۷۵۰ مترمربع و با ضخامت هفت سانتی‌متر می‌باشد که در حال حاضر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین خیابان امامت ۱۶ نیز با مساحت یک‌ هزار و 200 مترمربع زیرسازی و آسفالت گردید.

شهردار رودهن با اشاره به عملیات دیوارکشی خیابان شهدای گمنام بیان کرد: عملیات دیوارکشی بلوکی جنب مدرسه پسرانه واقع در خیابان شهدای گمنام پس از درخواست‌های مکرر مردمی اجرایی شد و با توجه به اختلاف سطح بین این کوچه و خیابان مطهری، احتمال خطر سقوط وسایل نقلیه و عابران پیاده وجود داشت به همین دلیل واحد عمران شهرداری اقدام به اجرای دیوار بلوکی به طول ۷۳ متر و ارتفاع دو متر در این معبر کرد.

کچویی از کاشت پنج هزار گلدان کلم پاییزه در سطح شهر رودهن به عنوان یکی دیگر از اقدامات شهرداری نام برد و عنوان کرد: هرساله با فرا رسیدن فصل پاییز و تغییرات آب و هوایی، واحد فضای سبز شهرداری اقدام به کاشت گل‌های پاییزه‌ای می‌کند که با تغییرات اقلیمی و کاهش دما سازگار هستند.

وی اضافه کرد: کاشت گل‌های فصلی و متنوع نقش مهمی در راستای ارتقای سطح سلامت روحی شهروندان دارد و فضای سبز به عنوان روح دمیده شده در کالبد شهر موجب زیبایی، سرزندگی و طراوت می‌شود و علاوه بر این کاشت گل‌های فصلی از لحاظ بهبود سیمای بصری نیز کارکرد موثری دارد.

شهردار رودهن تاکید کرد: گل‌کاری‌های پاییزی پس از مراحل کاشت با نظارت‌های مداوم و فعال پیگیری می‌شود و شروع کاشت پاییزه همزمان با حفظ گل‌کاری جلوه زیبایی به خیابان‌های این شهر بخشیده است.

کچویی از ساماندهی، بازسازی و مرمت پل تاریخی نمیر به عنوان یکی از اقدامات عمرانی صورت گرفته در شهر رودهن نام برد و گفت: واحد عمران شهرداری با همکاری و نظارت اداره میراث فرهنگی شهرستان دماوند اقدام به ساماندهی، بهسازی و کف‌سازی عرشه پل تاریخی، فرهنگی و گردشگری نمیر واقع در خیابان باهنر رودهن کرد.

وی اظهار داشت: این پروژه در قالب سنگ‌فرش، کف‌سازی سواره رو و پیاده‌روسازی کناره‌ها بر طبق طرح و نقشه اداره کل میراث فرهنگی و اجرای واحد عمران در حال اجرا است و به زودی با مساحتی بالغ بر ۲۰۰ مترمربع مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

شهردار رودهن بیان کرد: همچنین در فاز دو این عملیات، بازسازی پایه‌ها و دیواره‌های زیرین پل نمیر در دستور کار قرار می‌گیرد و تقویت پایه‌ها با هدف جلوگیری از تخریب آنها نیز آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا