در پنجمین نشست شورای اداری شهرستان دماوند مطرح شد؛

تشکیل سازمان بحران شهرستان دماوند در دست طراحی است/ شهرداران، دهیاران و بخشداران بدون اجازه حق خروج از منطقه را ندارند/ هیچ مسئولی حق ورود به فضای انتخابات را با استفاده از امکانات دولتی را ندارد

فرماندار شهرستان دماوند از تشکیل یک سازمان بحران در شهرستان دماوند در دست طراحی خبر داد و گفت: .شهرداران، دهیاران و بخشداران بدون اجازه حق خروج از منطقه را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مجید صفری در پنجمین نشست شورای اداری شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: با توجه به حوادث احتمالی حتماً نیاز است که از یک سازمان بحران در شهرستان دماوند برخوردار باشیم، این سازمان در دست طراحی است و کارگروه‌های مربوطه در حال تشکیل است و به ادارات ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: همه ارگان‌ها و سازمان‌هایی که در کمک به رفع بحران نقش دارند همچون شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و… در این سازمان دارای جایگاه هستند که این تشکیلات حتماً باید شکل گرفته و سازماندهی شود، در حال حاضر گروه‌های چند نفری تشکیل شده که اقدامات لازم و اطلاع‌رسانی‌ها را انجام می‌دهند

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه همچنین دفتر ستاد مرکزی بحران که در فرمانداری مستقر است به محض اطلاع از وقوع حادثه یا قبل از آن اخطارهای لازم را صادر می‌کند، گفت: افرادی که مسئولیت بحران منطقه خود را دارند باید دقت کنند که بحران را ما اعلام می‌کنیم، هیچ‌کس نباید در منطقه غایب باشد اولین شرط این کار حضور فرد ذی‌ربط در منطقه است. ناظران و دیگر مسئولان مربوطه باید هنگام بحران در منطقه حضور داشته باشند.

صفری گفت: در حال حاضر با جلساتی که برای کنترل اتفاقات بحران‌زا در شهرستان تشکیل شد مسئولیت‌ها و تیم‌های عملیاتی مشخص است و حتی از گروه‌های مردمی بهره می‌بریم.

وی افزود: قبل از شروع یک بحران که حتماً اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد حضور شخص مسئول در محل کار ضروری است و باید مسئولیت ساماندهی اوضاع را بپذیرد.
تشکیلات سازمان به اعضای ستاد اعلام می‌شود و برای اصلاحیه آماده شنیدن نظرات هستیم.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه هیچ مسئولی اعم از شهرداران و دهیاران و بخشداران بدون اجازه حق خروج از شهرستان را ندارند، باید مأموریت و مرخصی‌ها را به استان گزارش دهیم، گفت: لیستی توسط بازرسین از مرخصی و مأموریت روسای ادارات و شهرداری‌ها تهیه شده که ناقص بود و ظرف یک ماه 10 تا 15 نفر از روسای ادارات برایشان نامه آمده است.

*اصحاب رسانه در شرایط بحرانی فقط باید با رئیس ستاد بحران مصاحبه کنند

صفری ادامه داد: در زمینه بحران مقرر شد که هیچ مسئولی در شهرستان مصاحبه نکند و اصحاب رسانه فقط باید با رییس ستاد بحران در تماس باشند، موارد و مسائل مربوطه را فرماندار اطلاع‌رسانی می‌کند.

وی عنوان کرد: بحران یک موضوع جدی است و اصلاً شوخی بردار نیست زیرا با جان مردم در ارتباط است، از این رو باید موضوعات ستاد بحران بسیار جدی گرفته شود و با تمام وجود وارد میدان شویم.

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: برای جلوگیری از بحث‌ها و حواشی متفرقه انتشار اخبار از وضعیت بحران در ستاد مرکزی متمرکز شده است، فرماندار یا جانشین این اخبار را به اطلاع می‌رساند.

*متأسفانه اخیرا تکریم ارباب رجوع در برخی از ادارات نادیده گرفته شده است

صفری تأکید داشت: تکریم ارباب رجوع را باید بسیار جدی گرفت متأسفانه در یک یا دو اداره این موضوع نادیده گرفته شده است، گرچه شکایات خیلی مشخصی نداریم اما گاهی اتفاقات ناخوشایندی را شاهد هستیم و توجه نکردن به تکریم ارباب رجوع اعتماد مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی کم می‌کند.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید اقدامات برنامه ریزی شده مخصوصاً در زمینه تکریم ارباب رجوع بسیار حساب شده باشد.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: موضوعی که در شورای اداری استان مورد تاکید قرار گرفته این است که اگر از طرف مدیران کل وزارت خانه از روسای ادارات دستگاه‌های استانی اقداماتی همچون واگذاری امتیاز، زمین، شبکه یا هر مورد دیگر درخواست شد، بدون هماهنگی فرمانداری اقدامی انجام نشود.

*هیچ مسئولی حق ورود به فضای انتخابات را با استفاده از امکانات دولتی را ندارد/ هم‌اکنون به هیچ وجه فضا، فضای انتخاباتی نیست

صفری با تاکید بر اینکه فرمانداری باید از همه اقدامات مطلع باشد و روسای ادارات ذی‌ربط باید قبل از اتخاذ هر تصمیمی در جلسات نظر فرمانداری را جویا شوند، گفت: ادارات به شدت مراقب حوزه استحفاظی و منافع خود باشند، منابع طبیعی باید از تمامی منابع مراقبت کند تا هرکسی قادر به تصمیم‌گیری برخلاف سیاست‌ها نباشد، هر اجرای قانونی را نیز باید با تدبیر و عقل اجرایی کنیم.

وی در پایان گفت: هیچ مسئولی حق ندارد وارد فضای انتخابات شده و از امکانات دولت در این زمینه استفاده کند و مسئولان باید دقت کنند که هم‌اکنون به هیچ وجه فضا، فضای انتخاباتی نیست و باید به مسائل مهم‌تر در پیش رو توجه داشت و به گزارشاتی که در این زمینه رسیده است رسیدگی خواهد شد.

*غرفه‌های نمایشگاه معرفی دستاوردهای 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی آماده شده‌اند/ برای دانش‌بنیان و حفظ آثار انقلاب اسلامی نیز غرفه‌ای در نظر گرفته‌ایم 

شاهرخ جهانشاهی، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند در این نشست اظهار کرد: غرفه‌های نمایشگاه معرفی دستاوردهای 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی آماده شده‌اند و از فردا غرفه‌ها در اختیار ادارات قرار می‌گیرد.

وی افزود: نمایشگاه و محوطه اطراف آن توسط شهرداری و اتاق اصناف چراغ‌بندی و آذین‌بندی می‌شود، همچنین ایاب و ذهاب بازدید کنندگان نیز باید در برنامه دیده شود و برای بازدید اقشار مختلف مردم اعم از دانشجویان و دانش آموزان نیز پیش بینی‌هایی می‌شود.

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند گفت: محل نمایشگاه مذکور سالن ورزشی کارگران در بلوار شورا واقع شده که از فضای مناسبی برخوردار است و به همه دستگاه‌ها و ادارات غرفه تحویل داده خواهد شد.

جهانشاهی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه نمودی از عملکرد و دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی توسط همه دستگاه‌های اجرایی است، گفت: برای دانش‌بنیان و حفظ آثار انقلاب اسلامی نیز غرفه‌ای در نظر گرفته‌ایم که برای تمامی شهرهای شهرستان نیز غرفه‌ای علاوه بر غرفه شهرداری دماوند در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دهیاری‌ها، شوراها، ادارات و دستگاه‌ها نباید افرادی که به طور زودرس وارد عرصه انتخابات شده و اقداماتی انجام می‌دهند را همراهی کنند، گفت: براساس قانون همراهی هر کدام از مسئولان با کاندیداهایی که پیش از زمان قانونی اقداماتی انجام می‌دهند، خلاف است و برخورد قانونی مشخص برای آنها اعمال می‌شود و از استان نیز اعلام شده با این گونه همراهی‌های متخلفانه حتماً برخورد قانونی شود.

*پروژه‌های شاخص شهرستان دماوند به جهت افتتاح در دهه مبارک فجر مشخص خواهد شد/ تشکیل مناطق جمعیتی حاشیه‌ای به علت هجوم تقاضاها برای ساخت و ساز غیرمجاز است/ پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی حاشیه‌نشینی زیبنده نظام اسلامی نیست

علی شیوا، معاون فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند  در این نشست اظهار کرد: همکاران ما در حوزه معاونت عمرانی بازدیدی از این پروژه‌ها می‌کنند و پروژه‌های شاخص به جهت افتتاح در دهه مبارک فجر مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه ادارات عضو به مصوبات جلسه ستاد ساماندهی حاشیه‌نشینی شهرستان دماوند گفت: این نشست، بر اساس مصوبات شورای تأمین شهرستان تشکیل شد، به این دلیل که بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی به جهت هجوم تقاضاها در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز در حوزه شهرستان دماوند، شاهد تشکیل مناطق جمعیتی حاشیه‌ای در اطراف این شهرستان هستیم.

معاون فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: این امر زیبنده این شهرستان و نظام جمهوری اسلامی نیست که پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز جاهایی وجود داشته باشد که خدمات کافی و در شان مردم شریف ایران نداشته باشد؛ از این رو، باید توجه ویژه‌ای به مصوبات این ستاد داشته باشیم.

پنجمین نشست شورای اداری شهرستان دماوند  (1) پنجمین نشست شورای اداری شهرستان دماوند  (1)

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا