در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند مطرح شد؛

زمین 22 هکتاری جهت احداث سایت اسکان اضطراری در شهرستان دماوند تعیین تکلیف شود/ مناطق اسکان اضطراری در زمان وقوع حادثه پاسخگوی جمعیت شهرستان دماوند نیست

نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد و موضوعاتی همچون تعیین تکلیف زمین احداث سایت اسکان اضطراری 22 هکتاری در شهرستان دماوند و پاسخگو نبودن مناطق اسکان اضطراری در زمان وقوع حادثه از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، ناصر محمودی‌فرد در نشست ستاد حوادث شهرستان دماوند در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با اشاره به وقوع زلزله اخیر در غرب کشور اظهار کرد: زلزله کرمانشاه موجب تأثر و مصیبت ملی شد و پس از آننیز زلزله اخیر شهرستان دماوند هشداری در جهت توجه ویژه به این موضوع مهم بود.

وی افزود: با اشاره به نزدیک شدن به فصل زمستان و همچنین سردسیر بودن منطقه و حادثه کولاک سال گذشته، لازم بود تا نشستی ترتیب داده شود که آمادگی لازم در جهت مواجهه در زمان بحران را داشته باشیم.

*اقدامات در بخش زیرساخت و تأمین امکانات با توجه به زلزله‌خیز بودن منطقه دماوند صورت گیرد

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: با توجه به زلزله‌خیز بودن منطقه دماوند لازم است که اقداماتی در بخش زیرساخت و تأمین امکانات صورت گیرد و باید با وحدت در این شهرستان وظایف خود را بهتر انجام دهیم.

محمودی فرد گفت: پیشگیری و مدیریت بحران حوادث غیرمترقبه به عنوان یکتکلیف است و بروزرسانی اقدامات گذشته بسیار ضروری می‌باشد؛ همچنینچنین در حادثه اخیر زلزله کرمانشاه در برخی موارد شاهد ضعف‌های مدیریتی بودیم که باید با شناسایی نقاط ضعف این مشکلات را از بین ببریم.

وی در خصوص بحث اسکان اضطراری عنوان کرد: 22 هکتار جهت احداث سایت اسکان اضطراری در شهرستان دماوند در نظر گرفته شده که باید محلی پیش‌بینی شود و پس از بررسی فنی به شهرداری زمان لازم برای تعیین تکلیف اعلام گردد.

*مناطق اسکان اضطراری در زمان وقوع حادثه پاسخگوی جمعیت شهرستان دماوند نیست/ پایگاه چناران به عنوان پایلوت امداد و نجات شهرستان دماوند است

در ادامه این نشست، سعید طاهری رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند بیان کرد: پس از بحث امداد و نجات در زمان بروز حادثه، اسکان اضطراری یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: بنابر تجارب گذشته معمولاً مردم علاقمند به برپایی چادر در کنار منازل تخریب شده هستند تا در آن اسکان یابند، در حالی که این امر موجب بروز برخی مشکلات در راستای امدادرسانی می‌شود و نیاز است که نقاطی برای برپایی چادر به صورت یکجا و متمرکز مشخص شود که انجام خدماتی مانند ارسال کمک‌های مردمی و خوراکی امکان‌پذیر گردد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند با اشاره به وجود مناطقی جهت اسکان اضطراری در شهرستان تصریح کرد: این مناطق در زمان حادثه پاسخگوی جمعیت شهرستان دماوند نخواهد بود و بهترین روش ایجاد فضاها و پارک‌های اضطراری است که با وجود پد هلی‌کوپتر و سوله در زمان حادثه مورد استفاده قرار گیرد.

طاهری از پایگاه چناران به عنوان پایلوت امداد و نجات شهرستان دماوند در زمان بروز حادثه نام برد که ابزارآلات امدادی و چادرها در آن تجمیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است دفترچه‌های امدادی و شناسنامه‌هایی تهیه شود که با کمک آن پس از رخداد حادثه به تقسیم‌بندی کمک‌ها به ستاد مدیریت بحران کمک شایانی شود و ما در پی تهیه آن در شهرستان دماوند هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا