رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند:

زمین‌های عام المنفعه در شهرستان دماوند باید برای پروژه‌های ورزشی و عمرانی استفاده شود/ کشاورزان را باید به سمت کشت‌های گلخانه‌ای و گیاهان دارویی تشویق کرد

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه زمین‌های عام المنفعه در شهرستان دماوند باید برای پروژه‌های ورزشی و عمرانی استفاده شود، گفت: کشاورزان را باید به سمت کشت‌های گلخانه‌ای و گیاهان دارویی تشویق کرد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، محمود نقیبی در هفتمین نشست شورای اسلامی شهرستان دماوند با حضور مسئولان اداره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: نیاز است رویکرد و نگاه‌ها نسبت به کشاورزی تغییر کند و کشاورزان را به سمت کشت‌های گلخانه‌ای و گیاهان دارویی تشویق کرد همچنین روند پیگیری‌ کارهای کشاورزان باید تسهیل شود.

وی افزود: بیشترین آتشسوزی‌ها در سطح شهرستان در باغات اتفاق می‌افتند و درختان در حال سوختن هستند، این مسائل از دیگر مشکلات کشاورزان و باغداران است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند گفت: برای مقابله با مشکلات کشاورزان، هیچ کاری از دست کشاورزان بر نمی‌آید و هیچ اقدامی هم برای آنها انجام نمی‌شود.

نقیبی در رابطه با گردشگری بیان کرد: بومگردی و گردشگری اغلب در حد شعار مطرح می‌شود و اقدامات فعالان این عرصه به نتیجه ای نمی‌رسد، بنابراین باید به حوزه کشاورزی اهمیت بیشتری داد.

وی عنوان کرد: طبیعت دماوند با ساخت و سازها پوشیده شده و جایی برای تفریح باقی نمانده است، اما زمینهای عام المنفعه باید برای پروژه‌های ورزشی و عمرانی مورد استفاده قرار گیرند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند گفت: حدود سه سال است که پیگیر مجوز برای ساخت آرامستان هستیم، برای احداث پارک بانوان به دنبال زمین هستیم، در حوزه ورزش نیز بودجه‌ای وجود ندارد و به مجتمع‌های ورزشی نیاز است.

نقیبی بیان کرد: برای جوانان راهی باقی نگذاشته ایم و بجز اینکه به سمت دلالی روی بیاورند چاره دیگری ندارند، باید نسبت به این موضوعات توجه بیشتری شود که دراین راستا شورای شهر شهرستان آمادگی پیگیری مشکلات را دارد.

وی افزود: می‌طلبد که برای مسکن جوانان هر منطقه فکری اندیشیده شود، سیاست‌های کلی و کلان کشور به درد شهرستان کوهستانی دماوند نمی‌خورد و شرایط در استانهای مختلف متفاوت است بنابراین باید تدابیری در این زمینه اندیشیده شود.د

وی در ادامه تصریح کرد: نیاز است که امامزاده‌ها بازسازی شوند چرا که قسمت اعظم آنها در حال تخریب هستند و باید در این زمینه دستگاه‌های ذیربط مساعدت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا