مدیر اداره خدمات شهری و فضای سبز شهرداری دماوند:

رهاسازی زباله در جوی‌های هدایت آب در شهر دماوند معضلی که باید حل شود

مدیر اداره خدمات شهری و فضای سبز شهرداری دماوند با اشاره به اینکه مهمترین علت آبگرفتگی معابر ریختن زباله توسط مردم در انهار است، گفت: باید در این زمینه فرهنگ سازی های لازم صورت گیرد تا این معضل حل شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  محمدهادی کرمانی با بیان این مطلب اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن فصل پاییز و بارش نزولات آسمانی، یکی از معضلاتی که هر ساله شاهد آن هستیم، آبگرفتگی معابر است که یکی از علت‌های اصلی آن، ریختن زباله توسط شهروندان در جوی‌های آب بوده که همین امر باعث بروز مشکل در تردد خودروها و شهروندان می‌شود.

وی با اشاره به این که ریختن زباله در جوی ها مانع عبور آبهای سطحی شده و با مسدود کردن کانال های آب، موجب آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در معابر می‌شود، ادامه داد: برای پیشگیری از بروز این مشکلات، امسال اداره خدمات شهری شهرداری دماوند پیش بینی های لازم را به ویژه در معابر اصلی شهر انجام داده است.

کرمانی بیان داشت: از دیگر معضلات حوزه خدمات شهری، جمع کردن ماسک و دستکش های آلوده به ویروس کرونا در جوی ها و معابر شهری است که این مهم نیز علاوه بر انتشار آلودکی در سطح معابر، موجب بسته شدن کانال های آب می شود و این خود معضلی بر آبگرفتگی است.

این مسئول با بیان اینکه پاکسازی جوی ها طی روزهای اخیر توسط نیروهای خدوم خدمات شهری نشان از حجم بالای زباله بوده و همین امر موجب خروج آبهای سطحی از جوی ها می شود، گفت: از شهروندان به صورت ویژه تقاضا می کنیم با رعایت نظافت، حفظ محیط زیست و پاکیزگی شهر با نریختن زباله به داخل جوی های آب، به تهسیل تردد خودروها و سایر شهروندان در زمان بارندگی کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا