رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند خبر داد؛

رفع تصرف ٢٣ فقره تصرف غیرمجاز اراضی ملی در شهرستان دماوند/ رشد 5 برابری رفع تصرفات اراضی ملی نسبت به سال گذشته

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند از رفع تصرف ٢٣ فقره از اراضی ملی در سال جاری و رشد پنج برابری اراضی آزاد شده در مقایسه با نوروز ٩۶ خبر داد.

محمد رنجبر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند در خصوص میزان تصرف اراضی ملی در مقایسه در ایام نوروز سال 97 نسبت به سال گذشته اظهار کرد: با توجه به آمار ارائه شده در سال جاری، در زمینه ساخت‌وساز غیرمجاز در محدوده اراضی ملی و همچنین در زمینه رفع‌ تصرف آن شاهد افزایش بودیم.

وی افزود: آمار تقریبی حاکی از وقوع 23 فقره تصرف به مساحت ۵.۵ هکتار در اراضی سادات‌محله، مهرآباد، کیلان، شیخ شبلی و قلعه‌پا در طول ایام تعطیلات نوروز 97 بوده که این میزان تماما رفع تصرف گردید؛ در حالی که سال گذشته تعداد تصرفات، تعداد 12 فقره در مساحتی بالغ‌بر یک هکتار بوده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند ادامه داد: بنا بر این می‌توان گفت که میزان رفع تصرف اراضی ملی در سال 97 نسبت به سال گذشته با رشد پنج برابری مواجه بوده است.

رنجبر بیان کرد: وضعیت جفرافیایی مطلوب، طبیعت دلپذیر، ارزش معاملاتی بالای اراضی، سوداگری بازار زمین و ملک، مسافت کوتاه تا شهر تهران، سوء‌استفاده دلالان از ناآگاهی خریداران نسبت به مالکیت دولتی اراضی و قوانین موجود از جمله دلایل گرایش افراد به تصرف اراضی ملی در شهرستان دماوند است.

وی از اصرار و ولع متصرفان نسبت به تصاحب اراضی، زمان‌بر بودن پیگیری‌های قضایی رفع تصرف، فقدان یا عدم صراحت قوانین مربوط به اختیارات رافع تصرف، کمبود نیروی انسانی در اختیار واحدهای اداری و حفاظتی به عنوان دیگر دلایل گرایش به تصرف اراضی ملی در شهرستان دماوند نام برد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند در خصوص مهمترین علت افزایش آمار مربوط به رفع تصرف در این شهرستان دماوند گفت: هماهنگی حوزه قضایی شهرستان دماوند و اداره راه‌وشهرسازی در این خصوص بسیار حایز اهمیت است.

رنجبر خاطرنشان کرد: خوشبختانه متعاقب اخذ دستور رفع تصرف آنی، سازماندهی نیروهای حفاظتی تحت‌ اختیار اداره راه و شهرسازی، اعلام آماده‌باش نوروزی نیروهای مرتبط اعم از واحدهای اداری، حفاظتی، ادوات و ماشین‌آلات در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری صورت گرفت و اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند موفق به رفع تصرفات در سطح مذکور شد.

وی در خصوص اقدامات لازم در راستای تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی اذعان داشت: اداره راه‌وشهرسازی شهرستان دماوند در خصوص درخواست‌هایی مبنی بر واگذاری زمین درچارچوب مقررات، چنانچه طرح مصوب یا موافقت اصولی ارائه شده دربردارنده تولید داخلی و مساعدت در این زمینه باشد نهایت همکاری را خواهد داشت.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند اضافه کرد: علاوه بر این الزام پیمانکاران به استفاده از کالای تولید داخلی در صورت موجود بودن به ویژه با توجه به طرح پیش‌رو مرتبط با عمران و نوسازی بافت‌های فرسوده، به اداره کل مدنظر قرار می‌گیرد.

رنجبر از استفاده از شعارهایی با مضمون حمایت از کالای تولید داخلی در سربرگ‌ها و مکاتبات اداری و استفاده و خریداری لوازم مورد نیاز اداری از تولید داخلی به عنوان گامی در جهت تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در سال جاری نام برد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا