رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دماوند:

رشته تعمیر و نصب آسانسور در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دماوند راه‌اندازی می‌شود/ شرکت ۱۳۵ نفر در دوره‌های آموزشی مرکز فنی و حرفه‌ای دماوند طی سه ماه نخست سال 98

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دماوند از راه‌اندازی رشته تعمیر و نصب آسانسور در مرکز فنی و حرفه‌ای در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: ۱۳۵ نفر در دوره‌های آموزشی مرکز فنی و حرفه‌ای دماوند طی سه ماه نخست سال 98 شرکت کرده‌اند.

کبریا پاشا در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار داشت: راه‌اندازی رشته آسانسورسازی در چند زمینه طراحی، تعمیر، نصب و راه‌اندازی تعریف می‌شود که با توجه به تعاملی که با نماینده مجلس شهرستان دماوند داشته‌ایم این طرح در وزارتخانه مطرح شده و موافقت ضمنی با انجام آ ن در سازمان فنی حرفه‌ای نیز صورت گرفته است.

وی افزود: از آنجایی که یک فرد خارج از سازمان قرار است آموزش این حرفه را در دست بگیرد نیاز است از نظر حقوقی زوایای آن بررسی شود تا در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی این دوره‌ها باشیم.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دماوند با اشاره به شرکت ۱۳۵ نفر در ۳۷ هزار ساعت دوره آموزشی مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دماوند طی سه ماه نخست سال جاری گفت: در حال حاضر برای 12 رشته آموزشی در دو شیفت صبح و عصر ثبت‌نام انجام می‌گیرد که شاملرشته‌های لوازم خانگی، برق صنعتی، plc، پکیج، مکانیک، برق خودرو، جوشکاری برق و گاز خانگی و تجاری، بنایی، آسانسور و انرژی خورشیدی می‌باشد.

پاشا تاکید کرد: این دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در حال ثبت‌نام، بر اساس ساعت‌های آموزشی استاندارد اجرا خواهند شد.

*معرفی 40 نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری به مرکز فنی و حرفه‌ای دماوند/ طرح مهارت آموزی در روستاهای شهرستان دماوند جهت اشتغال‌زایی نیاز به تسهیلات از صندوق توسعه ملی دارد

وی خاطرنشان کرد: حدود 40 نفر از مقرری بگیر بیمه بیکاری نیز به این مرکز معرفی شده‌اند و نزدیک به 20 نفر از این تعداد در حال آموزش حرفه‌ای هستند.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: طرح مهارت آموزی در روستاها طرحی مصوب در هیات وزیران می‌باشد که بنابر دستور العمل باید در بخشداری‌ها مطرح شود تا انشالله در آینده نزدیک نیازسنجی در روستاها انجام گیرد تا به متقاضیان اجرای طرح از صندوق توسعه ملی تسهیلاتی اعطا گردد و بتوانند در روستا اشتغال ایجاد کنند.

پاشا بیان داشت: نام این طرح چهارچوب برنامه اجرایی سازمان آموزش فنی حرفه‌ای برای توامند سازی و مهارت آموزی نیروی کار با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی بر اساس قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری می‌باشد که شامل چند بند می‌باشد و یکی از آنها به طرح در کمیته مهارت‌های شهرستان است که امروز این مسئله مطرح شده و تعامل با اداره کار و تعاون روستایی و رفاه اجتماعی شهرستان به منظور تعیین رشته‌ها و اخذ نیازهای آموزشی است.

وی گفت: یکی دیگر از بندهای این طرح به دریافت لیست متقاضیان اجرای طرح اشاره دارد که همان‌طور که عنوان شد افراد متقاضی با اخذ تسهیلات بتوانند در این طرح شرکت کنند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دماوند در خاتمه افزود: تعریف دوره برای متقاضیان طرح در پرتال آموزشی سازمان و ثبت گزارش در سامانه تقاضا سنجی گزارش‌های روستایی نیز از دیگر بندهای این طرح می‌باشد، تا متقاضیان بتوانند با اجرای آنها در جهت اشتغال پایدار در روستاها اقدامی انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا