رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند:

راه‌اندازی سامانه تصمیم در دماوند/ شناسایی و حل مشکلات خانواده‌های آشفته و متقاضی طلاق در دماوند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند از راه‌اندازی سامانه تصمیم و شناسایی و حل مشکلات خانواده‌های آشفته و متقاضی طلاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، فاطمه حاجی خانزادی در خصوص اجرایی شدن طرح کاهش طلاق اظهار کرد: طرح مداخله در خانواده به‌منظور کاهش طلاق برای زوج‌های متقاضی طلاق توافقی طبق تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی با دادگستری اجرا می‌شود.

وی افزود: در طرح کاهش طلاق گروه‌های متقاضی پس از ثبت‌نام در سامانه تصمیم به مراکز مشاوره‌های روانشناختی دارای مجوز از بهزیستی مراجعه می‌کنند.

وی هدف از اجرایی شدن مشاوره‌های قبل از طلاق را تلاش حفظ و تحکیم کیان خانواده، کاهش وقوع طلاق از طریق ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از طلاق دانست.

خانزادی ضرورت کاهش طلاق در سطح کشور را در آموزش‌های قبل از ازدواج در سطح مدارس و دانشگاه‌ها خواند و گفت: شناخت عوامل مؤثر بر وقوع طلاق به منظور برنامه‌ریزی در جهت آگاه‌سازی جامعه، شناسایی و حل مسائل و مشکلات خانواده‌های آشفته و متقاضی طلاق، کاهش تنش‌ها و استرس‌های پس از طلاق به منظور متعادل کردن شرایط عاطفی روانی پس از طلاق، بالا بردن آگاهی‌های زوجین درباره نحوه برخورد صحیح با فرزندان پس از طلاق و فراهم آوردن زمینه‌های مناسب برای تنظیم روابط صحیح فرزندان و والدین و تداوم ارتباط والدین با کودکان پس از طلاق از اهداف دیگر مشاوره قبل از توافق توافقی است.

خانزادی گفت: آگاه‌سازی شهروندان در خصوص آسیب‌های اجتماعی پس از طلاق یک امر ضروری است بر همین اساس آموزش‌های انواع آسیب‌های اجتماعی و راه‌های پیشگیری از طلاق در مدارس و محلات، مشاوره‌های زوجین قبل از ازدواج توسط بهزیستی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا