رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند:

سوله نمک راهدارخانه دلیچایی دماوند فرسوده و در حال تخریب است/ درخواست دو میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و توسعه راهدارخانه دلیچایی از فرمانداری دماوند داریم/ راهدارخانه دلیچایی از گردنه اوزنه تا سربندان را تحت پوشش خود دارد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند با بیان اینکه سوله نمک راهدارخانه دلیچایی دماوند فرسوده و در حال تخریب است، گفت: درخواست دو میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و توسعه راهدارخانه دلیچایی از فرمانداری داریم.

یاسر بوداغی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از مجموعه فرمانداری درخواست دو میلیارد تومان اعتبار برای ساخت سوله نمک راهدارخانه دلیچایی شده است تا به روستاهای اطراف خدمات‌دهی شود.

وی افزود: در صورت تأمین اعتبار آمادگی راه‌اندازی سوله را خواهیم داشت، تا زمستان بعدی انبار نمک موجود غیرقابل استفاده می‌شود و طبق نظر کارشناسان هر لحظه احتمال فروریختن انبار وجود دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند ساختمان راهدارخانه دلیچایی نیز از وضعیت خوبی برخوردار نیست و بسیار قدیمی و فرسوده است، این موضوع علاوه بر رفاه کارکنان، خدمات‌دهی به مردم را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بوداغی گفت: برای خدمات‌دهی به مردم در شرایط جوی نامساعد حتماً نیاز مکان دپوی نمک داریم و به محض تأمین اعتبار دو میلیارد تومانی ساختمان راهدارخانه دلیچایی با 200 متر مربع بنا شامل اتاق استراحت و پارکینگ تجهیزات راهداری راه‌اندازی خواهد شد.

*فضای مدنظر برای احداث سوله نمک راهدارخانه دلیچایی حدود ۷۲۰ متر است/ امکان تخلیه بیش از ۲۰۰ تن نمک در راهدارخانه دلیچایی وجود ندارد

وی افزود: مکان جدید مورد نظر در همان راهدارخانه سابق است، فضای مدنظر برای دپوی نمک حدود ۷۲۰ متر است و راهدارخانه موجود از گردنه اوزنه تا سربندان به همراه منطقه کوهستانی دلیچایی را تحت پوشش خود دارد و در حوالی فیروزکوه نیز امین آباد را ساپورت می‌کند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند بیان کرد: سوله نمک موجود جوابگوی نیاز فعلی هم نیست از این رو سوله بزرگتری را همزمان با بازسازی پیش‌بینی می‌شود، در حال حاضر امکان تخلیه بیش از ۲۰۰ تن نمک وجود ندارد در صورتی که نیاز به هزار تن ظرفیت حس می‌شود.

راهدارخانه دلیچایی از گردنه اوزنه تا سربندان (3) راهدارخانه دلیچایی از گردنه اوزنه تا سربندان (3)

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا