رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند:

ذخیره‌سازی 4 هزار تن ماسه و نمک در راهدارخانه‌های دماوند برای طرح زمستانه سال 98/ راهدارخانه دلیچایی بازسازی شده است

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند گفت: 4 هزار تن ماسه و نمک در راهدارخانه‌های شهرستان دماوند برای طرح زمستانه سال 98 و ارائه خدمات به مردم ذخیره‌سازی شد.

احمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: با توجه به اینکه محورهای برون شهری دماوند از محورهای حساس در استان تهران هستند، اداره راهداری این شهرستان با همکاری اداره کل تمهیداتی برای زمستان دیده است.

وی افزود: از میان مهم‌ترین اقدامات انجام شده قبل از فصول سرد، می‌توان به تجهیز و نوسازی راهدارخانه‌ها، مرمت و تعمیر ماشین آلات سنگین و دپوی شن و ماسه در راهدارخانه‌ها اشاره کرد.

*20 دستگاه ماشین آلات سنگین و مکانیزه در راهداری دماوند آماده خدمات‌دهی هستند

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند ادامه داد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند دارای بیش از 20 دستگاه ماشین آلات سنگین و مکانیزه، نیمه سنگین و سبک است و از سه راهدارخانه دلیچایی، آبسرد و شلمبه و اداره مرکزی برخوردار است که به همراه نیروها در مواقع اضطراری به مردم خدمات‌دهی می‌کنند.

حسینی عنوان کرد: با شروع بارش زودهنگام امسال، تمهیدات لازم پیش‌بینی شده و با تلاش شبانه‌روزی نیروها و استفاده از ماشین‌آلات وقفه‌ای در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نشده است و مشکلی در تردد در طول محورهای جاده‌ای شهرستان دماوند را شاهد نشدیم.

وی ادامه داد: به طور میانگین بین 7 تا 10 هزار تن نمک، شن و ماسه برای دپو جهت عملیات زمستانه تخمین زده شده که در حال حاضر 3 تا 4 هزار تن در راهدارخانه‌های سطح شهرستان دپو شده است و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند گفت: راهدارخانه دلیچایی بازسازی شده و تا دو هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد و امسال مشکل خاصی در این راهدارخانه شاهد نیستیم.

*تأمین سیستم روشنایی برخی از نقاط محور دماوند – فیروزکوه نیازمند اعتبارات کلان است

حسینی در خصوص تأمین سیستم روشنایی برخی از نقاط محور دماوند – فیروزکوه بیان کرد: با توجه به اینکه احداث روشنایی نیازمند اعتبارات کلان است، در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است و به محض مصوب شدن اعتبار در کمیته و استانداری، مشکلی در رابطه با این مهم وجود نخواهد داشت.

وی بیان کرد: نقاط حساس شهرستان به طور مقطعی دارای سیستم روشنایی هستند که در فازهای بعدی و در صورت تخصیص اعتبار، روشنایی برای طول مسیر سه کیلومتری احداث می‌شود.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند با بیان اینکه بازگشایی محورهای روستایی از برنامه‌های امسال راهداری است، ادامه داد: تا امروز و هفته‌ای که بارش برف را شاهد بودیم هیچ مشکلی در تردد هموطنان در محورهای روستایی سطح شهرستان وجود نداشت و تلاش بر این است که مشکلی برای محورهای روستایی ایجاد نشود.

*شهرستان دماوند دارای 60 کیلومتر بزرگراه و حدود 270 کیلومتر راه‌های روستایی است/ بخشی از محور کیلان تا ساران در شرف تعریض است

حسینی در رابطه با محور کیلان گفت: تعریض محورها بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان تهران است، حدفاصل کیلان تا ساران در شرف تعریض است و این مهم بستگی به تدابیر و اعتباراتی دارد که اداره کل دیده است.

وی بیان کرد: شهرستان دماوند دارای 60 کیلومتر بزرگراه و حدود 270 کیلومتر راه‌های روستایی است که برخی از راه‌ها هنوز فاقد آسفالت می‌باشد اما مشکلی در تردد هموطنان در این محورها وجود ندارد.

*جمع آوری دستفروشان کنار جاده‌‌ای در دماوند

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند در خصوص اقدامات مربوط به دستفروشان جاده‌ای افزود: با تدابیر اداره و کمک دادستان شهرستان دماوند، در چندین مورد نسبت به اخذ حکم قضایی مبنی بر جمع آوری دستفروشان اقدام شده است، به علت خطرات جدی استقرار دستفروشان در کنار جاده‌ها طبق وظیفه ذاتی نسبت به جمع آوری آنها اقدام شد.

حسینی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اصلی که در طول سال به آن مشغول هستیم، جمع‌آوری دستفروشان جاده‌ای است که به هیچ عنوان اجازه استقرار آنها در کنار جاده‌های شهری و برون شهری دماوند داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل مذکور هر روزه است و اغلب دستفروشان غیربومی هستند، ادامه داد: افرادی از سال‌های گذشته در این جاده‌ها به دستفروشی مشغول شده‌اند و خود را مالک این نقاط می‌دانند، اما با کمک دادستان در آینده نزدیک شاهد هیچ دستفروشی در سطح جاده نخواهیم بود.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند گفت: یکی از سیاست‌های اصلی راهداری برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز است که با همکاری دادستان نسبت به تخریب چندین مورد ساخت و ساز در حاشیه محورهای شهرستان دماوند و راه‌های روستایی اقدام شد.

*بیش از 15 تا 20 تخریب ساخت و ساز حاشیه جاده در جابان و سربندان صورت گرفت

حسینی بیان کرد: بیشترین مشکلات در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای جابان و سربندان بود که بیش از 15 تا 20 تخریب در آنها صورت گرفت.

وی تاکید داشت: موضوع تصرفات اراضی مرتبط به اداره راه و شهرسازی است و راهداری در خصوص ساخت و سازها برخورد قانونی صورت می‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا