رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند خبر داد؛

دپوی ۳۵۰۰ تن نمک در طرح راهداری زمستانی شهرستان دماوند/ احداث سوله دپوی نمک در راهدارخانه سیدآباد جهت ارائه‌ خدمات به کاربران جاده‌ای در محور دماوند – فيروزكوه

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند از دپوی ۳۵۰۰ تن نمک در طرح راهداری زمستانی این شهرستان خبر داد و گفت: سوله دپوی نمک در راهدارخانه سیدآباد جهت ارائه‌ خدمات به کاربران جاده‌ای در محور دماوند – فيروزكوه احداث شد.

شورش احمدی خطیر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: به منظور اجرای عملیات زمستانه و نگهداری راه‌ها و محورهای مواصلاتی شهرستان دماوند، اداره راهداری نسبت به آماده سازی و ذخیره سوخت و نمک در راهدارخانه‌های موجود از جمله آبسرد، شلمبه، دلیچایی و سیدآباد اقداماتی را انجام داده است.

وی افزود: برای ذخیره نمک در محدوده شلمبه نزدیک به ۱۵۰۰ تن نمک دپو شده همچنین ۶۰۰ تن  شن در راهدارخانه آبسرد دپو شده است، امسال برخلاف سنوات گذشته از تلفيقي از نمک و شن استفاده کرده‌ایم و درصد اختلاط را به ۵۰ درصد و ۶۰ به ۴۰ درصد رسانده‌ایم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند گفت: طرح اختلاط شن و نمک برای جلوگیری از معضلات و مضرات زیست محیطی حاصل از نمک، در راهدارخانه آبسرد اجرا شده است.

احمدی خطیر ادامه داد: امسال در راهدارخانه سیدآباد نیز سوله دپوی نمک احداث شده و آماده خدمت‌رسانی برای کاربران جاده‌ای می باشد که در این راهدارخانه نزدیک به ۶۰۰ تن و در راهداری دلیچای بین ۸۰۰ تا هزار تن نمک دپو شده است.

*اجرای ۱۱ کیلومتر روکش آسفالت در محور دماوند – فیروزکوه محدوده سه راهی آبسرد تا شلمبه

وی تصریح کرد: در دو محدوده سه راهی آبسرد تا شلمبه به طول ۱۱ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده و اگر برودت هوا اجازه دهد تا شلمبه عملیاتی می‌شود.

این مقام مسئول بیان داشت: خط کشی کل محورهای مواصلاتی انجام شده است که چند راه و محور روستایی در دستور کار هستند و در محور اصلی نیز انجام خواهد شد، در برخی مسیرها لکه گیری هم انجام شده است و روکش‌ها بعداز فصل سرما اجرا می‌شوند.

احمدی گفت: در مجموع برای طرح زمستانه راهداری نزدیک به ۳۵۰۰ تن نمک در شهرستان دماوند دپو شده است.

وی افزود: در حال حاضر اوورهال ماشین آلات انجام شده و علاوه بر ماشین آلات موجود در شهرستان دماوند قرارداد ماشین آلات استیجاری نیز برای دو راهدارخانه سیدآباد و دلیچایی منعقد شده است که شامل دو لودر، یک گریدر و دو کامیون هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند گفت: مسیرهای لکه‌گیری شامل نقاطی با ۲۳۰۰ متر، ۶ کیلومتر، ۸۰۰ متر، ۲۵۰۰ کیلومتر، ۴ کیلومتر، ۱۲ کیلومتر و پنج کیلومتر هستند.

*۱۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت ایمن‌سازی محور رودهن – دماوند اختصاص یافت/ ۸۰ درصد از اقدامات احداث رمپ فرار در ورودی شهر دماوند انجام و در حال تکمیل است

احمدی خطیر از اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی جهت ایمنی محور رودهن دماوند خبرداد و گفت: به منظور کاهش تصادفات در محور رودهن دماوند ۳ سرعتکاه قبل از پلیس راه نصب گردید.

وی بیان داشت: از گردنه سرهار تابلوهای راهنمای مناطق مسکونی، شیب، شیب تند و ترمزهای خود را امتحان کنید به همراه علائم هشدار دهنده نصب گردید که این تابلو و علایم نقش بسزایی در کاهش تصادفات داشته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند در خصوص رمپ فرار نیز گفن: ۸۰ درصد کار اجرایی و احداث رمپ فرار انجام شده که در حال تکمیل می‌باشد.

احمدی خطیر از راه‌اندازی دوربین کنترل سرعت در این محور خبرداد و گفت: دوربین کنترل سرعت نرسیده به پليس راه فعال می‌باشد و سرعت بالای ۸۰ کیلومتر را ثبت تخلف خواهد کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند درخصوص سه راهی مهرآباد گفت: سه راهی مهراباد فاقد جداکننده در وسط است؛ سد معبرهایی در این سه راهی قرار دارند که گرچه از جاده فاصله دارند ولی باید جمع آوری گردند.

احمدی خطیر ادامه داد: حدود ۴ الی ۵ واحد در این محور سد معبر ایجاد کرده‌اند و باید جمع آوری شوند، ملک آنها شخصی بوده و در حال بهره برداری هستند و اداره راهداری نمی‌تواند این ملک‌ها را خریداری کند.

وی خاطرنشان کرد: این سد معبرها خطرات جانی به همراه خواهند داشت اما مردم ذی نفع هستند و باید از ملک خود سودآوری داشته باشند.

گفتنی است در محور فیروزکوه بیش از ۸۰ واحد سیار از مرغ فروش و سنگ فروش و … مستقر شده‌اند و مشغول فعالیت می‌باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا