امام جمعه دماوند:

مردم دماوند اجازه ورود افراد سیاسی‌کار و کشته‌مرده حزب را در پست‌های دولتی نمی‌دهند/ تحریک‌های وزارت ارشاد در خصوص امامزاده هاشم(ع) دماوند عامل ایجاد جرقه فتنه قومی و مذهبی است

امام جمعه دماوند در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه مردم شهرستان دماوند اجازه ورود افراد سیاسی‌کار و کشته‌مرده حزب را در پست‌های دولتی نمی‌دهند، گفت: تحریک‌های وزارت ارشاد در خصوص امامزاده هاشم(ع) دماوند عامل ایجاد جرقه فتنه قومی و مذهبی است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه های نماز جمعه دماوند، طی سخنانی با اشاره به سالروز حماسه ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: مردم ایران اسلامی همواره بصیر بودند و با همین بصیرت نیز در ۱۵ سال مبارزه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایستادگی کردند، بعد از پیروزی انقلاب هم مردم با بصیرت و آگاهی و تشخیص حق از باطل، فتنه های کوچک و بزرگ را خاموش کردند.

وی بر داشتن ملاک و معیار صحیح برای تشخیص راه از چاه اشاره کرد و گفت: دین اسلام، قرآن، امامت و ولایت و سنت پیامبر(ص) تا روز قیامت چراغ راه هدایت و کشتی نجات هستند و باید بدانیم قرآن و اهل بیت علیهم السلام هیچگاه از یکدیگر جدا نخواهند شد، بدانید هرگاه مانند جنگ صفین قرآن و اهل بیت را جدا کردند، فتنه آغاز می شود.

امام جمعه دماوند با بیان این که هرکس در مقابل امام مسلمین می ایستد و منم منم می کند، فتنه گر است، ادامه داد: ما عقیده داریم، کسی که در برابر امامان معصوم علیهم السلام بایستد و با امر آن ها مخالفت کند، مشرک و کافر است، اما بعد از امام معصوم، وظیفه اطاعت از ولی فقیه بر عهده ما است، این تبعیت مورد تایید عقل و شرع است.

*فتنه ۸۸ حاصل سرپیچی از نصایح دلسوزانه رهبری بود

فتاح دماوندی با اشاره به فرمایشات امام راحل(ره) ادامه داد: «ولایت فقیه، همان ولایت رسول الله(ص) است. » ، در زمان غیبت ، ولی فقیه اختیارات را دارد و احکام اسلام را اجرا می کند و اگر دعوایی باشذ، حرف آخر را می زند و جامعه را از هرج و مرج دور می کند، البته نباید توهم پیدا کنیم، که مقام فقها همان مقام ائمه و رسول اکرم(ص) است، صحبت از وظیفه است، ولایت یعنی حکومت و اداره کشور و اجرای قوانین شرع مقدس که وظیفه سنگینی است.

وی با بیان این که فقها، اجتماعا و یا انفرادا برای اجرای حدود و حفظ ثغور و نظام، حکومت شرعی تشکیل می دهند، افزود: به فرموده امام راحل(ره) اگر این امر برای کسی امکان داشته باشد، واجب عینی است، در ایران نیز توسط امام(ره) این حکومت و نظام تشکیل شد و به صورت جمهوری اسلامی درآمد که مردم نیز در سرنوشت خود و برای انتخاب رییس جمهور، نماینده مجلس و … تاثیر گذار باشند و امروز ۴۰ سال از انقلاب گذشته و ۴۰ انتخابات برگزار شده است، این انتخابات ها توسط مردم و دولت با نظارت های دقیق و متقابل برگزار شده است.

خطیب جمعه دماوند ادامه داد: هر چند سال یک بار نیز یک سلیقه سیاسی رای می آورد،اما در سال ۸۸ آن فرد بازنده شروع به فتنه گری و سر باز زدن و نپذیرفتن نتیجه انتخابات کرد و به جای پیگیری اعتراض خود از راه قانونی، دعوا را به خیابان ها کشاند و آب به آسیاب دشمن ریخت، دشمن نیز از فرصت استفاده و جوانان را تحریک کرد و شعارهای ساختارشکن را گسترش داد و این آقایانی که برای خود حقی قائل بودند، عملا پیاده نظام دشمن و بازیگر این بازی خطرناک شدند.

*گاهی فتنه گران ظاهری مومنانه و فریبنده دارند

فتاح دماوندی نقش رهبری در این برهه را هدایت، نصیحت و خیرخواهی دانست و گفت: اطاعت از ولی فقیه در این میان، اگر چه برخی خود را صاحب حق بدانند، واجب است، باید به خاطر نظام و مصلحت مردم سر عقل می آمدند، اما کوتاه نیامدند و نظام را متهم کرده و ناامیدی را رواج دادند، امروز هم برخی افراد همین راه را طی می کنند، ممکن است خود را دین دار هم بدانند و ظاهر فریبنده و مومنانه داشته باشند، اصحاب دشمن در جنگ جمل، نهروان و صفین نیز ظاهری دین دار داشتند.

وی با بیان این که در فتنه ۸۸ تا روز ۹ دی روند تعداد فتنه گران کم تر شد، گفت: روز ۹ دی بساط فتنه برچیده شد، اما جریان فتنه و نفاق همواره در کمین است و هرکس راه خود را از انقلاب اسلامی، امام و شهدا و رهبری جدا کرد و ساز مخالف زد، باید از او برائت جست، ممکن است، این افراد شعارهای جذاب و شعار عدالت، آزادی و مبارزه با ظلم دهند، اما باید دید این شعارها را چه کسی و در چه زمانی و با چه نیتی سر داده است.

امام جمعه دماوند با اشاره به جمله امام راحل(ره) ، ملاک را حال فعلی افراد دانست و گفت: آقا فرمودند، کسانی که کشور در اختیار آن ها قرار داشته و یا قرار دارد، حق ندارند علیه کشور حرف بزنند و باید پاسخگو باشند، جمهوری اسلامی هم رویش داشته و هم ریزش، باید از خدمات سپاسگزاری کرد و اشکالات را نیز دید و نقد منصفانه کرد، نه این که سیاه نمایی کرده و مخالف خوان کشور شد.

فتاح‌دماوندی با اشاره به اینکه باید انسان مراقب خودش باشد، تصریح کرد: رویش‌های انقلاب و شکوفایی و موفقیت‌ها بسیار بیشتر از ریزش‌ها تلخی‌ها بوده است؛ در کشور نیروهای مؤمن و متدین و متخصص فراوان داریم و همه باید کمک کنند تا اهداف کشور محقق شود و این وظیفه شرعی و عقلی ماست که هرکسی به هر نحوی بخواهد به جمهوری اسلامی ایران کمک و اشکالات را برطرف کند.

وی بیان کرد: در شهرستان دماوند هم نیروهای کارآمد و مردمی وجود دارند؛ آن مسئول موفق‌تر است که درد مردم را بشناسد و دلسوز و متعهد و متدین باشد؛ مسؤولی که به قول رهبر انقلاب جاه‌طلب و پرو و پول‌طلب باشد، به درد مردم ما نمی‌خورد.

*مردم شهرستان دماوند اجازه ورود افراد سیاسی‌کار و کشته‌مرده حزب را در پست‌های دولتی نمی‌دهند

امام جمعه دماوند تأکید کرد: اگر قرار باشد در دماوند به خاطر حزب‌گرایی و سیاسی‌کاری مسؤولان را عوض کنند و افراد سیاسی‌کار و کشته‌مرده حزب را بیاورند، مردم چنین اجازه‌ای نخواهند داد.

فتاح‌دماوندی با بیان اینکه مردم از مسؤولان کار می‌خواهند نه سیاسی‌کاری افزود: در شهرستان دماوند مسئولانی می‌خواهیم که بتوانند منویات مقام معظم رهبری را محقق کنند.

وی گفت: ما مسئولی می‌خواهیم که مردمی و در دفترش به روی مردم باز باشد؛ کارنامه روشن مالی، اداری و خدمت صادقانه و بدون حاشیه به مردم و نظام داشته باشد و درباره او نقل‌قول‌های منفی نباشد.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: مسئولانی می‌خواهیم که مردم منطقه و مشکلات شهرستان ما را بشناسند و نیاز به این نداشته باشد که دو سال بگذرد و تازه نام روستاها و محلات و خصوصیات آن‌ها را یاد بگیرند.

فتاح‌دماوندی بیان کرد: رئیس‌جمهور گفته که مردم اشکالات را بگویند و خبرنگاران و فضای مجازی کمک کنند؛ در شهرستان دماوند هم خبرنگاران و عموم مردم متخلفان و خائنان به مردم و نظام را معرفی کنند.

*تحریک‌های وزارت ارشاد در خصوص امامزاده هاشم(ع) دماوند عامل ایجاد جرقه فتنه قومی و مذهبی است

وی در ادامه با اشاره به آستان امامزاده هاشم (ع) اظهار کرد: قرن‌هاست که مردم دماوند خادم پرافتخار این امامزاده هستند؛ تحریک‌های اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نتیجه‌ای جز ایجاد ناآرامی و تنش‌های اجتماعی و مردمی نخواهد داشت.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه وزیر ارشاد عاقل‌تر از آن است که سبب جرقه فتنه قومی و مذهبی شود، افزود: از وزیر ارشاد می‌خواهیم که آتش فتنه را روشن نکند و آرامش مردم متدین و نجیب و شهیدپرور را به هم نریزد.

فتاح‌دماوندی گفت: وزارت ارشاد و سازمان اوقاف کارهای مهم‌تری دارند که بهتر است به آن‌ها بپردازند؛ گویا همه مسائل وزارت کشور، سازمان اوقاف و وزارت ارشاد حل شده و فقط تحریک مردم دماوند به خاطر تحویل بقعه مبارک امامزاده هاشم (ع) به دیگران مانده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا