معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس:

مجموعه فرهنگی و موزه به نام شهید فخری‌زاده در شهر آبسرد ایجاد شود/ درخواست خاکسپاری شهدای گمنام در شهر آبسرد در دست پیگیری است

معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه مجموعه فرهنگی و موزه به نام شهید فخری‌زاده در شهر آبسرد ایجاد شود، گفت: درخواست خاکسپاری شهدای گمنام در شهر آبسرد در دست پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سردار جعفری در مراسم نخستین یادبود شهید فخری‌زاده شهرستان دماوند اظهار داشت: به حادثه شهادت شهید فخری زاده می‌توان از چند دیدگاه نگاه کرد که یک بعد آن خود فرد شهید است که شبانه روز در دوران دفاع مقدس و بعد از آن فداکار‌ی‌ها و از خودگذشتگی‌هایی داشت.

وی افزود: شهید فخری زاده از باب ویژگی‌های فردی خود توانست تلاش 40 ساله‌اش را به اجابت برساند و خداوند بهترین پاداش را به او داد. این شهید اجر 40 سال مجاهدت شبانه روزی خود را گرفت.

معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: دشمن 30 سال تمام به دنبال ترور شهید فخری‌زاده بود و تقریبا تمام تیم‌های تروریستی را در طول این سال‌ها برای ترور هدایت کردند اما در مقطعی به شهادت رسید که شاگردان گسترده‌ای را تربیت کرده بود اما از دید ملت ایران به خسارت بزرگی رسیدیم.

جعفری ادامه داد: شهید فخری‌زاده در حوزه‌های مختلف منشا خیر بود، وی طراح پدافند هسته‌ای کشور بود همچنین موضوع فناوری آشکارسازی تابش هسته‌ای را راهبری می‌کرد و ساخت لیزر برای شناسایی پهبادهای مهاجم را پایه‌گذاری کرد.

وی تصریح کرد: ساخت کیت‌های تشخیص کرونا و واکسن فخرا از دیگر اقدامات شهید فخری‌زاده بود که با فقدان وی ملت ایران یک شخصیت بزرگ و انسانی که محور فعالیت‌های علمی بود را از دست داد.

معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اضافه کرد: شهید فخری‌زاده دانشمندی مجاهد و مومن به آرمان‌های انقلاب و شهدا بود، وی در فراق شهید سلیمانی ناله می‌کرد، دشمن می‌دانست که چه شخصیتی را هدف قرار داده کما اینکه از ابتدای انقلاب تا کنون اینگونه بوده است و تلاش می‌کند مغزهای متفکر کشور را از ما بگیرد و کشور را به زانو درآورد.

جعفری گفت: کشور ایران راه خود را پیدا کرده است و امروز فرزندان این مرز و بوم و شاگردان شهید فخری‌زاده با قوت راه وی را ادامه می‌دهند و تلاش می‌کنند این مسیر دانش و دفاع از کشور را ادامه دهند، دشمن بداند که خون شهدا قطعا دامنگیرش خواهد شد.

وی عنوان کرد: اعضای شورای شهر آبسرد تصمیم گرفته‌اند که در محل شهادت که المانی در آن نصب است یک مجموعه فرهنگی و موزه به نام شهید فخری‌زاده ایجاد شود تا حماسه‌های علمی و مجاهدت‌های این شهید و همرزمانش در معرض دید قرار گیرد و نسل جوان کشور از این مجموعه بازدید کنند، برای تشکیل این مجموعه مساعدت‌های لازم را به عمل خواهیم اورد.

معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: درخواست به خاکسپاری شهدای گمنام در شهر آبسرد را در اولین فرصت پیگیری خواهیم کرد تا مردم شهر، شهید گمنام را برای خاکسپاری بدرقه کنند.

جعفری بیان کرد: در 11 آذرماه سال گذشته در شورای شهر آبسرد تصمیم ساخت یک المان اتخاذ شده بود و امروز شاهد آغاز ساخت مجموعه فرهنگی به نام این شهید هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا