امام جمعه دماوند:

دستگاه قضایی به دوقطبی سازی‌های دورغین توجه نکند/ شهرستان دماوند باید پایتخت کتاب ایران معرفی شود

امام جمعه دماوند با بیان اینکه دولت باید با نظارت گسترده مانع گرانی بی رویه کالاها و خدمات شود، گفت: شهرستان دماوند باید پایتخت کتاب ایران معرفی شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر دماوند ضمن عرض تبریک میلاد با سعادت پیامبر اسلام و امام صادق (ع) اظهار داشت: پیامبر اسلام بزرگترین شخصیت تاریخ و مصلح جهانی است و انقلاب اسلامی ما جلوه‌ای از نهضت رسول الله (ص) است.

وی افزود: هدف پیامبر اسلام مبازره با ظلم، تبعیض، قساوت و احیای فضیلت‌های اخلاقی بود و گرفتن حق همه افراد جامه و برقراری عدالت وظیفه حکومت اسلامی می‌باشد.

امام جمعه دماوند بیان کرد: در جامعه توحیدی، مسلمانان موظف‌اند از حقوق محرومان و ستمدیدگان دفاع کنند که مبارزه با فساد و دستگیری مفسدین اعتماد مردم به نظام را بالاتر برده است.

فتاح دماوندی تصریح کرد: دستگاه قضایی به دوقطبی سازی‌های دورغین توجه نکند؛ مردم پشتیبان قضات عادل هستند و قاطعیت و صلابت مسئولان قوه قضاییه برای ریشه کنی فساد امید آفرین است.

وی گفت: از سربازان گمنام امام زمان (عج) در دستگیری مفسد بزرگ اقتصادی قدردانی می‌کنیم و همین طور مردم منتظر دستگیری و مجازات مفسدین بزرگ فرهنگی هستند.

امام جمعه دماوند عنوان کرد: شناسایی مفسدین اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با کمک مردم سریع‌تر انجام خواهد شد و مجلس شورای اسلامی باید شفاف‌سازی و عدالت در پرداخت حقوق را نهادینه و عملیاتی نماید.

فتاح دماوندی با اشاره به سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین که از امروز آغاز شده است، عنوان کرد: اصلاح قیمت و نحوه عرضه بنزین مطابق مصوبات قانونی و مورد تفاهم دولت، مجلس و مطابق با نظر نخبگان اقتصادی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: دولت باید با نظارت گسترده مانع گرانی بی رویه کالاها و خدمات شود و باید مواظب باشیم دشمنان از مسئله سهمیه‌بندی بنزین سوء استفاده نکنند.

امام جمعه دماوند تاکید داشت: از متولیان اجرایی و نظارتی خواستاریم کنترل و تقسیم سود صرفه جویی بنزین با دقت و عادلانه انجام شود.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی گفت: مطالعه کتاب یکی از راه‌های ارتقاء و فرهنگ کتابخوانی است؛ انس فردی، خانوادگی و عمومی رمدم با فرهنگ کتابخوانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

امام جمعه دماوند بیان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی یک سنت حسنه است که دولت و حاکمیت باید از ناشران و نویسندگان حمایت کند.

فتاح دماوندی عنوان کرد: ثمره نظارت دقیق مسئولان فرهنگی در چاپ و نشر باید تولید کتاب‌های سالم و فاخر باشد.

وی با بیان اینکه از برپایی نمایشگاه دائمی کتاب در نمازهای جمعه استقبال و حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: با توجه به گرانی کاغذ و کتاب بهتر است برای مطالعه به کتابخانه‌های عمومی برویم.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند بالغ‌بر 54 هزار کتاب در موضوعات مختلف دارد، تصریح کرد: تشکیل زنجیره و حلقه وصل بین منزل، مسجد، مدرسه و کتابخانه فرهنگ کتابخوانی را تقویت خواهد کرد.

فتاح دماوندی ادامه داد: در سه سال اخیر حدود 250 عنوان کتاب در دماوند چاپ شده است و حدود 200 نفر دماوندی از دانش‌آموزان و اساتید دانشگاهی داریم.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت‌ماه امسال بزرگترین رونمایی کتاب ایران در شهرستان دماوند صورت گرفت، بیان کرد: دماوند؛ باید پایتخت کتاب ایران شود و مسئولین هم باید در این رابطه حمایت کنند که علاوه‌بر این در بین شهرستان‌های استان تهران بیشترین آمار چاپ کتاب مربوط به شهرستان دماوند است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا