مدیریت مسکن و شهرسازی شرق استان تهران:

در مرحله اول ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن دماوند 270 نفر تایید شدند/ اراضی واگذار شده شهر کیلان در اداره فنی و شناسایی استان تهران هنوز تأیید نهایی نشده است

مدیریت مسکن و شهرسازی شرق استان تهران با بیان اینکه در مرحله اول ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن دماوند 270 نفر تایید شدند، گفت: اراضی واگذار شده شهر کیلان در اداره فنی و شناسایی استان تهران هنوز تأیید نهایی نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سید احمد حسینی در دومین نشست شورای اسلامی در سال ۹۹ و سی و سومین نشست در پنجمین دوره شورای اسلامی شهرستان دماوند اظهار داشت: برداشت فنی اراضی کیلان که واگذار شده بود در اداره فنی شناسایی استان نهایی شده و تا زمانی که تأیید نشود اتخاذ تصمیم درباره آن سخت است.

وی با اشاره به طرح مسکن جوانان افزود: دولت در طرح مسکن مهر اعلام کرد که سال 99 پایان طرح مسکن مهر خواهد بود؛ گرچه شیوع کرونا دست ما را بسته است، اما تا نیمه امسال پایان طرح مسکن مهر رسماً اعلام خواهد شد.

مدیریت مسکن و شهرسازی شرق استان تهران بیان کرد: در حوزه مسکن و شهرسازی در شهرستان دماوند تنها دو پروژه نیمه کاره هستند و امید است تا شهریور به اتمام برسند.

حسینی ادامه داد: دولت به‌جز مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن، هیچ طرح دیگری برای مسکن ندارد بنابراین انرژی نذاشته و پیگیری نکنید زیرا به نتیجه نمی‌رسد، نباید انرژی‌ها برای طرح‌هایی که قانون اجازه نداده و به نتیجه نمی‌رسند صرف شود.

وی عنوان کرد: توصیه می‌شود هر طرحی که تحت عنوان مسکن، همچون مسکن جوانان ارائه می‌شود با کمک یکدیگر در قالب طرح اقدام ملی مسکن ساماندهی شود، در شهرستان ظرفیت خوبی دیده شده و ثبت نام همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیریت مسکن و شهرسازی شرق استان تهران تصریح کرد: طبق قول مسئولان، به محض اعلام فرمانداری سامانه برای ثبت نام چند تعاونی که از قبل تعهداتی داشتند باز شود، بدون شک چنین اجازه‌هایی را باز هم می‌توان گرفت.

حسینی با اشاره به ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن گفت: به صراحت در آیین نامه ثبت نامی این طرح، جزو شروط 5 گانه آمده است که فرد غیربومی به هیچ وجه نمی‌تواند ثبت نام کند و اگر هم این اتفاق بیافتد در مرحله پالایش حذف می‌شود. بنابراین فرد باید بومی آن شهری باشد که قرار است ثبت نام در آن شهر صورت گیرد.

وی افزود: طی دو مرحله از ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن، افرادی که بومی شهر ثبت نامی، نه شهرستان، نبوده‌اند حذف شدند، کما اینکه در دماوند 800 نفر در مرحله اول ثبت نام کردند و در نهایت 270 مورد تأیید شدند و تمام آنها فقط به دلیل بومی نبودن حذف شدند.

مدیریت مسکن و شهرسازی شرق استان تهران بیان کرد: شرایط اثبات بومی بودن در شهر، در سایت ثبت نامی درج شده است حتی با تأیید شورا نیز نمی‌توان غیربومیان را قبول کرد.

حسینی گفت: برخی از شرایط بومی بودن عبارتند از؛ 5 سال سابقه واریز بیمه در آن شهرستان که محل کار شخص در آن شهر باشد، یکی از مقاطع تحصیلی در آن شهر گذرانده شده باشد یا سند مالکیتی که به نام خود فرد در آن شهر باشد.

وی با اشاره به بافت فرسوده عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی در هر شهری که بافت فرسوده آنرا شهرداری تأیید کند به ساکنان ملک فرسوده 40 تا 60 میلیون تومان با بهره 9 درصد تسهیلات می‌دهد.

*تعیین تکلیف اراضی ماده 64 پلاک ثبتی مهرآباد صرفا در کمیسیون ماده سیاسی منابع طبیعی است

مدیریت مسکن و شهرسازی شرق استان تهران تصریح کرد: اراضی مهرآباد ماده 64 یعنی زمین‌هایی که توسط منابع طبیعی به عنوان مرتع شناخته شده‌اند و جزو اراضی ملی می‌باشند، تعیین تکلیف اراضی ماده 64 صرفاً در کمیسیون ماده سیاسی منابع طبیعی است اما با توجه به دلایلی می‌توانند از این اراضی خارج شوند.

حسینی با اشاره به مسکن مهر در مهرآباد گفت: در طرح اقدام ملی شهرهای زیر 100 هزار نفر، تمامی طرح بر عهده بنیاد مسکن است که مسکن مهر مهرآباد از ابتدا به این بنیاد واگذار شده بود که مشکل ورودی آن مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: بخشی از خرابی‌های راه‌ها و درجه بندی آنها دلیل فنی دارد، وزارت راه در اعتبار گذاری توان مشخصی را دارد و تناژ بالا عمر راه را کاهش می‌دهد. بنابراین از این جهت نیز باید به موضوع راه‌ها نگاه کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا