فرماندار شهرستان دماوند:

در تغییر مدیرانی که با سیاست‌های جدید شهرستان دماوند همکاری نکنند، با جدیت وارد عمل می‌شویم/ گردشگر پذیر بودن تهدیدی برای شیوع بیماری کرونا در شهرستان دماوند

فرماندار شهرستان دماوند گفت: در تغییر مدیرانی که با سیاست‌های جدید شهرستان دماوند همکاری نکنند، با جدیت وارد عمل می‌شویم.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مهدی حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان دماوند با اشاره به نحوه مدیریت مسئولان شهرستان در ایام کرونا گفت: در تعطیلات عید بسیاری از مدیران مرخصی‌ها را با مدیریت وقت هماهنگ کرده و کار را با حداقل نیرو و بحران‌های زیاد شروع کرده بودند، یکی از اقداماتی که بحران تعطیلات عید نوروز را کمتر کرد، انسداد ورودی شهر دماوند بود.

وی افزود: یکی از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، بستن مرزها و ورودی استان‌ها بود که با تدابیر اعضای شورای تامین و مسئولان شهرستان، شهر و شهرستان دماوند نیز مسدود شد چرا که تهدید کرونا به علت گردشگری بودنِ دماوند محسوس بود.

فرماندار شهرستان دماوند عنوان کرد: نزدیک به دو سوم از جمعیت بسیاری از شهرستان‌های استان تهران در تعطیلات به علت مسافرت کاسته شده بود، اما شهرستان‌های شرق استان به دلیل گردشگر پذیر بودن، با افزایش جمعیت مواجه شدند و بیشترین تهدید برای شیوع کرونا نیز در شهرستان دماوند حس می‌شد.

حیدری ادامه داد: در مدت زمان اجرای طرح مبارزه با کرونا در شهرستان، همراهی و همکاری نیروهای انتظامی، پلیس راه، دهیاران و شوراهای روستایی را شاهد بودیم، همچنین حمایت و عملکرد استانداری تهران قابل تقدیر است چرا که مصوبه ما برخلاف مصوبه ملی بود اما دلایل ما را پذیرفتند و دماوند را یاری کردند تا کمترین آسیب را در این شهرستان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: روند همکاری و مدیریتی همچنین همکاری مردم شهرستان و اصناف در اجرای طرح‌ها باعث شد تا دماوند وضعیت خوبی را از حیث کرونا داشته باشد.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: اگرچه شاهد شیوع مجدد کرونا در کشور و شهرستان هستیم، اما امید است با سیاست‌های جدید از این مسیر نیز عبور کنیم.

*ثبت ۴۳ نفر فوتی و ۲۹۷ نفر بستری بیمارستانی از زمان شیوع ویروس کرونا در شهرستان دماوند

حیدری با اشاره به موضوع بیماری کرونا تصریح کرد: بسیاری از مبتلایان به کرونای خفیف در منزل تحت درمان قرار گرفته‌اند، اما طبق آمار شبکه بهداشت دماوند از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 297 نفر در بیمارستان سوم شعبان دماوند به علت کرونا بستری شدند و 43 نفر نیز فوت کردند.

وی گفت: امید است با تدابیر این روزها و محدودیت‌های حوزه عمومی بتوانیم روند کاهشی ابتلا به کرونا را در روزهای آینده شاهد باشیم و در صورت نیاز محدودیت‌هایی که به درآمد و اقتصاد مردم آسیب نزند، اعمال می‌شوند.

فرماندار شهرستان دماوند عنوان کرد: برنامه‌های مطلوبی را با تیم کاری برای شهرستان در حوزه گردشگری وسرمایه‌گذاری‌های گردشگری خواهیم داشت، باید گردشگری را با ساخت‌وسازهای غیرمجاز متفاوت بدانیم.

حیدری افزود: گردشگری از منظر مدیریت شهرستان و اهدافمان شامل حضور سرمایه‌گذارانی است که در این منطقه می‌توانند سرمایه گذاری کرده و قطب گردشگری را در استان تهران ایجاد کنند.

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: مقدمات توسعه سرمایه‌گذاری گردشگری را فراهم و شروع خوبی را در مذاکرات محلی آغاز کرده‌ایم؛ هرچند وضعیت اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه انگیزه را برای سرمایه‌گذاران کم کرده است اما با کمک خدا و حمایت‌های ایثارگران حوزه سرمایه‌گذاری امیدواریم تحول مطلوبی را در این حوزه شاهد باشیم.

حیدری تصریح کرد: در شهرستان دماوند به دنبال این هستیم که بتوانیم بخش عمده ای از مطالبات مردم را پاسخ دهیم، صرفا توجه به سیاست‌های شهرستان نیست که برنامه‌ای را ایجاد کرده باشیم و در چارچوب این برنامه ها حرکت کنیم، بلکه باید توجه ویژه به مطالبات روزانه مردم داشته باشیم.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: به مدیران شهرستان تاکید می‌کنم که حضور پررنگی در فضای مجازی که مردم مطالبات خود را از این طریق بیان می‌کنند، داشته باشند و حتی ایرادهای آنها را با حوصله پاسخگو باشند.

حیدری بیان کرد: طی 4 ماه اخیر عملکرد مدیران رصد شده است و فرصت‌هایی به تمام مدیران داده شده تا با سیاست‌ها منطبق باشند، قطعا در تغییر مدیرانی که با سیاست‌های جدید شهرستان همکاری نکنند و سیاست‌ها و اهداف شهرستان را دنبال نکنند، با جدیت وارد عمل می‌شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا