مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری تهران:

درآمد پایدار باید در اولویت کاری مجموعه شهرداری آبسرد قرار گیرد/ ساخت وسازهای غیرمجاز در منطقه دماوند بیداد می‌کند

مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری تهران با بیان اينکه درآمد پایدار باید در اولویت کاری مجموعه شهرداری آبسرد قرار گیرد، گفت: ساخت وسازهای غیرمجاز در منطقه دماوند بیداد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، علیرضا طاهری‌نسب در مراسم معارفه شهردار آبسرد اظهار داشت: 75 درصد جمعیت کشور را جمعیت شهری تشکیل می‌دهد که حدود 75 درصد از این جمعیت را تهرانی‌ها شامل می‌شوند این عامل باعث شده که بافت فرسوده و حاشیه نشینی را شاهد باشیم.

وی افزود: در کشور 19 میلیون نفر حاشیه نشین هستند و در استان تهران این رقم حدود 4.5 میلیون نفر است.

مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری تهران ادامه داد: هرچه ارتباط مدیریت شهری با شهروندان در خدمت رسانی به مردم نزدیک تر باشد می‌توانیم توسعه پایدار شهری را داشته باشیم، اگر بتوانیم شهروندان را در تصمیم گیری و تصمیم سازی مشارکت دهیم می‌توانیم گام بلندی را در توسعه مشارکت اجتماعی برداریم در این صورت مردم می‌توانند در مدیریت شهری و توسعه آن نقش داشته باشند.

طاهری نسب ادامه داد: شهروندان زمانی درک صحیحی از الزامات زندگی شهری خواهند داشت که مدیران به مسائل شناخت داشته و با مردم ارتباط داشته باشند، مدیریت شهری زمانی موفق است که بتواند به موضوعات شناخت و توجه ویژه داشته باشد.

وی تصریح کرد: مدیر موفق باید درآمد پایدار، مدیریت درآمد، مدیریت هزینه و نیز مدیریت کارفرمایی و نظارت را همراه داشته باشد، شناسایی درآمد پایدار از مهمترین اقدامات در مدیریت شهری است.

مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری تهران اضافه کرد: دیگر تراکم فروشی و ساخت و سازهای غیرمجاز و… برای تامین درآمد شهرداری قابلیت پاسخگویی به مسائل را ندارد.

طاهری نسب گفت: مدیریت هزینه از دیگر موضوعات مهم است که با حذف هزینه‌های غیرضروری و استفاده از روش‌های جدید می‌تواند یارای شهرداری باشد.

وی تصریح کرد: در هزاره سوم باید شهرداری‌ها به سمت چابک سازی و حذف تصدی گری در شهرداری‌ها باشند یعنی عملکرد جزیره‌ای دیگر جوابگوی موضوعات نیست. هوشمندسازی نیز باید جزو اولویت‌های کاری شهرداری قرار گیرد.

مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری تهران گفت: مدیریت شهری تبلور نظام و نمایندگان بی واسطه مردم هستند و باید پاسخگوی رای اعتماد مردم باشد، صیانت از حقوق شهروندی از جمله وظایفی است که شورای شهر باید آنرا مدنظر داشته باشد همچنین برنامه محوری و ریل گذاری، دید راهبردی و چشم انداز مشخص، داشتن دانش توسعه از دیگر وظایف شورای شهر است.

طاهری نسب ادامه داد: شورای شهر و شهرداری باید بخش نظارتی خود را تقویت کنند و وقتی شهردار انتخاب می‌شود دلیلی ندارد که در امور مربوط به شهرداری دخالت صورت گیرد لذا نظارت بر شهرداری بیشتر مدنظر باشد.
طاهری نسب تصریح کرد: در مجموعه مدیریتی استان دخالت‌های بی مورد برخی افراد فرآیند خوبی نداشت و توصیه می‌شود به این موضوع در آبسرد توجه و دقت شود.

وی عنوان کرد: امیدآفرینی، ایجاد نشاط اجتماعی، قانونمداری و قانون مندی از دیگر نکاتی است که شهردار باید حتما به آنها توجه کند، همه ما خادم مردم هستیم و باید تلاش کنیم در رفع مشکلات مردم تسریع شود.

مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری تهران گفت: درآمد پایدار باید در اولویت کاری مجموعه شهرداری آبسرد قرار گیرد، ساخت وسازهای غیرمجاز در منطقه دماوند بیداد می‌کند و گزارشات متعددی در این رابطه می‌رسد که نشان از عدم نظارت مجموعه مدیریت شهری در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز است.

طاهری نسبت بیان کرد: نباید مجموعه مدیریت شهری به سمت و سویی حرکت کند که درآمدهای جانبی خود را از طریق مذکور کسب کند.

مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری تهران عنوان کرد: طی سنوات گذشته در آبسرد شرایط خوبی نداشتیم که این شرایط منجر به دستگیری‌هایی شد لذا درآمد پایدار باید از اولویت‌های شهرداری آبسرد باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا