مدیرکل امور مالیاتی شرق استان تهران:

درآمد مالیاتی سال ۹۹ شرق استان تهران به صورت کامل محقق شد

مدیرکل امور مالیاتی شرق استان تهران از تحقق ۱۰۰درصدی درآمدهای مالیاتی سال گذشته این نهاد طبق سهمیه تعیین خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند،  سید حمید شمسی نژاد با اعلام این خبر اظهار داشت: تسلیم اظهارنامه مالیاتی تبصره ماده ۱۰۰ ق. م. م نیز با رشد ۳۲ درصدی همراه بوده و تلاش کردیم تا با توجه شرایط فعلی جامعه و همه گیری کرونا با مودیان تعامل شود.

وی افزود: در سایر بخش ها نظیر اشخاص حقیقی، حقوقی و ارزش افزوده در مجموع با توجه به اظهار نامه های بارگذاری شده در سامانه سنیم رشد ۲۰ درصدی را شاهد بودیم.

این مقام مسئول گفت: در سال گذشته در زمینه ارزش افزوده شاهد تغییر و تحولاتی نظیر انتقال پرونده های مالیات بر ارزش افزوده استان تهران به اداره کل و ایجاد ساختار ارزش افزوده در سطح ادارات بودیم.

شمسی نژاد در ادامه به ظرفیت های الکترونیکی شدن فرآیندهای مالیاتی اشاره کرد و گفت: سال گذشته برگزاری دوره های آموزشی در زمینه اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی و برون سپاری اخذ مالیات بر نقل و انتقال املاک مسکونی به ترتیب با روسای اصناف و اتحادیه های مشاغل و دفاتر اسناد رسمی شهرستان های پردیس، دماوند و فیروزکوه در دستور کار قرار گرفت که این امر زمینه ساز تحقق دولت الکترونیک و عدالت مالیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای ماده ۱۶۹مکرر قانون مالیاتهای مستقیم و ارتباط با شهرداری های شرق استان تهران، برگزاری نشست هم اندیشی با شهرداری های شرق استان و ایجاد کارگروههای مشترک جهت دریافت اطلاعات جامع واحدهای ملکی و ساماندهی آن ازجمله اقدامات اداره کل در راستای شفاف سازی مالیاتی بود.

مدیرکل امور مالیاتی شرق استان تهران از تشکیل کارگروههای متعدد در سطح اداره کل نام برد و گفت: تشکیل کارگروههای تحقق طرح جامع مالیاتی، تراکنش های بانکی، استرداد ارزش افزوده، اسناد دریافتی، ماده ۱۸۱قانون مالیاتها و همچنین کارگروههای آموزش ارتقا سلامت اداری می تواند زمینه ساز تامین حقوق حقه مردم ودولت و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی باشد.

شمسی نژاد به ظرفیت نیروی انسانی در تامین منابع مالیاتی اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره های آموزشی مختلف ویژه کارکنان و کسب ممتاز کارکنان اداره کل در آزمون جامع مالیاتی می تواند زمینه ساز ارتقا کیفیت و بهره وری در بلند مدت باشد.

وی در زمینه ضرورت فرهنگسازی مالیاتی نیز بیان داشت: دیدار با ائمه جمعه شهرهای پردیس و رودهن و تعامل حداکثری با مسئولان و دستگاههای نظارتی همچنین استفاده از ظرفیتهای قانونی و بسترهای اطلاع رسانی گامهای موثری در زمینه فرهنگسازی مالیاتی برداشته شده است که البته نیازمند تعامل حداکثری با رسانه هاست.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا