رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شرق استان تهران:

دایره‌المعارف دفاع مقدس شهرستان دماوند تدوین می‌شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شرق استان تهران از جمع‌آوری فعالیت‌های دفاع مقدس در قالب دایره‌المعارف دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، عزت‌الله خانجانی در حاشیه نشست نقد کتاب دفاع مقدس که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند برگزار شد در گفتگویی اظهار داشت: این کارگاه با عنوان “خاطره‌نویسی دفاع مقدس” با حضور جمعی از نویسندگان خاطرات و تاریخ شفاهی دفاع مقدس براساس سلسله کارگاه‌ها تشکیل شد.

وی بیان کرد: در این کارگاه با بهره‌گیری از حضور اساتید متخصص کتاب “ژاژیله” که خاطرات یکی از رزمندگان دفاع مقدس بود، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شرق استان تهران با بیان اینکه هدف از برگزاری این کارگاه‌ها انتقال ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده است افزود: این کارگاه در سطح استان تهران و سه اداره با مرکزیت شهرستان‌های شهریار، ورامین و دماوند و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد حفظ آثار استان تهران برگزار شد.

خانجانی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع دفاع مقدس و فعالیت‌های انجام شده در شهرستان‌ها تصریح کرد: در گذشته فعالیت‌هایی در زمینه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان دماوند انجام شده بود اما متأسفانه نسبت به فعالیت‌هایی که در سطح استان، جنوب شرق و غرب استان انجام شده است، شمال‌شرق بسیار ضعیف‌تر عمل کرده و کار قابل توجهی صورت نگرفته است که باید اهل قلم و افرادی که توانایی در این حوزه دارند این کمبودها را جبران کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم که باید مورد پیگیری قرار گیرد تدوین دایره‌المعارف یا عملکرد شهرستان در زمینه دفاع مقدس است که در بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌های کشور انجام شده است، اما متأسفانه این امر در شهرستان دماوند مغفول واقع شده است که در نظر داریم این امر با توجه به تأثیرگذاری شهرستان دماوند در جریان دفاع مقدس به زودی انجام پذیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا